facebook image

פיצוי בגין הליך פיטורים לא תקין

בוודאי יצא לכם לשמוע על המונח ״פיצוי בגין הליך פיטורים לא תקין״, אבל האם אתם יודעים מה עומד מאחוריו? חשוב שתדעו את זכויותיכם, ולכן מומלץ לקרוא את המאמר הזה, בו נמצא כל הידע שחשוב להכיר בנוגע לפיצויים שאולי אתם זכאים להם.

מהו הליך פיטורים לא תקין?

במטרה להבטיח את הרווחה של כל עובד ועובדת במדינת ישראל, החוק קבע דרך מאוד מסוימת שבה כל הליך פיטורים צריך להתבצע. במדינה שלנו, פיטורי עובד צריכים להתבצע אך ורק לאחר שימוע, שיחה בה המעסיק מצביע על הדברים שמפריעים לו בהתנהלות העובד ולעובד צריכה להינתן האפשרות להגיב ולהציג את הצד שלו. במידה והצדדים לא מגיעים בהסכמה, יהיה על המעסיק להציע לעובד מכתב פיטורין אשר מעניק לו מספר ימים לסיים את עבודתו בחברה.

דוגמאות להליך פיטורים לא תקין

בכדי שתוכלו להבין האם גם המקרה שלכם עונה על ההגדרה של הליך פיטורים לא תקין, הנה כמה דוגמאות להליכים מסוג זה:

  • פיטורי עובדת בהריון
  • פיטור עובד/ת בעקבות מגבלה פיזית / נפשית
  • פיטור עובד/ת שחשפו מקרים של התנהלות לא הולמת במקום העבודה (שחיתות, הטרדות מיניות, מעשים פליליים וכו׳).
  • פיטור עובד/ת ללא שיחת שימוע ו/או ללא מכתב פיטורים
  • פיטור עובד/ת על רקע מפלה (גיל, דת, גזע, ארץ מוצא, השקפה פוליטית וכדומה)
  • פיטור עובד/ת על רקע ימי מילואים מרובים
  • פיטור עובד/ת על רקע לקיחת ימי חופש בהתאם לחוק
עובד מתוסכל בעקבות פיצוי בגין הליך פיטורים לא תקין

כיצד ניתן לקבל פיצוי בגין הליך פיטורים לא תקין?

במידה ואתם חושבים כי תהליך הפיטורים שלכם התבצע באופן לא תקין, ניתן להתחיל בתהליך של תביעה אל מול המעסיק שלכם. בכדי לקבל את הפיצויים, יהיה עליכם להוכיח כי ההליך שבוצע כלפיכם אכן היה נוגד לחוק ופגע בכם בצורה משמעותית. ניתן להוכיח זאת במגוון דרכים. למשל, במידה ולא בוצע כלפיכם שימוע לפני פיטורין, יש לכם עילה להגשת תביעה. עם זאת – מומלץ בחום לבדוק לעומק האם יש לכם עילה לתביעה, משום שבמקרים רבות תביעות מסוג זה נמשכות זמן רב ועלולות להוביל ליחסים לא נעימים עם מקום העבודה אותו אתם עוזבים, כך שיש לקחת זאת בחשבון.

מי הוא בעל המקצוע שיעזור לי לקבל פיצוי בגין הליך פיטורים לא תקין?

על מנת שתוכלו לקבל את הפיצויים המקסימליים המגיעים לכם בעקבות הליך פיטורים לא תקין, חשוב להיעזר בעורך או עורכת דין המתמחים בדיני עבודה. רק עורכי דין מנוסים, אשר ליווי בעבר לקוחות בתביעות פיצוים וניצחו, יהיו אלו שיעזרו לכם לקבל את מה שמגיע לכם. העדיפו לשכור את שירותיהם של משרדים בעלי ניסיון, שליוו עשרות אם לא מאות לקוחות לאורך השנים ומכירים את הנושא על בוריו. עורכי הדין הם המגינים שלכם בבית המשפט, והם הגורמים המקצועיים שיוודאו שגם הליך משפט הפיצויים מתבצע בצורה המקצועית והמדויקת ביותר, זו שתחסוך לכם הרבה זמן ובסופו של דבר תוציא אתכם כשידכם על העליונה ועם פיצוי על החוויה הלא תקינה שעברתם במקום העבודה.

במידה וגם אתם רוצים להתחיל בתהליך קבלת פיצוי בגין הליך פיטורים לא תקין, צוות המשרד של אורנה שמריהו עו״ד ונוטריון ישמחו לעמוד לשירותכם. עו״ד שמריהו מתמחה בדיני עבודה והינה מייעצת למעסיקים ועובדים מזה שנים רבות, מתוך רצון להעניק לכל אחד ואחת את תנאי העבודה והפיטורים שמגיעים להם. במידה ויש לכם שאלות נוספות או שאתם מעוניינים לקבוע פגישת ייעוץ עם עו״ד שמריהו, ניתן ליצור קשר עם המשרד באמצעות מספר הטלפון: 072-3901305.

5 / 5. 35

שיתוף:
דילוג לתוכן