facebook image

המדריך לתביעת אובדן כושר עבודה

שוקלים לצאת לדרך ולהגיש תביעת אובדן כושר עבודה? המאמר הזה מיועד לכם. בהמשך העמוד תוכלו למצוא את כל המידע שחשוב לדעת בנוגע להליך המיוחד הזה, שנועד לאפשר לכם להמשיך ולהיות יציבים כלכליים גם לאחר איבוד היכולת לעבוד.

מה זה בכלל אובדן כושר עבודה?

שמו של המונח הוא די ברור, אך בכל זאת כדאי שנבצע יישור קו: אובדן כושר עבודה הוא מצב שבו אדם אינו יכול יותר לבצע את עבודתו כפי שהיה עושה בעבר. במקרים רבים, אובדן כושר עבודה מתבצע בעקבות פציעה פיזית של העובד, מחלה או בעקבות פגיעה נפשית אשר משפיעה על תפקודו השוטף של העובד. נהוג לחלק את המונח לשניים: אובדן כושר עבודה חלקי, בו העובד נפצע באופן זמני והוא צפוי להשתקם ולחזור לעבודתו התקינה, ואובדן כושר עבודה מלא – בו העובד לא צפוי לחזור לרמת התפקוד והעבודה שהייתה לו בעבר.

מי אמור לשלם לעובד שנפגע יכולתו לעבוד?

אנשים רבים חושבים כי התשלומים בעקבות אובדן כושר עבודה מתבצעים במסגרת תשלום ימי מחלה, אך האמת היא שזה לא נכון, ובשל כך קיימת תביעת אובדן כושר עבודה. במרבית המקרים, אין לעובד מספיק ימי מחלה אשר יכסו על הפגיעה המתמשכת ביכולת להתפרנס, לכן המדינה קבעה כי יש גופים אחרים ודרכים אחרות בהן העובד יוכל להמשיך ולהבטיח לעצמו הכנסה.

תביעת אובדן כושר עבודה

למי צריך להגיש תביעת אובדן כושר עבודה?

ישנם כמה גופים להם צריך להגיש תביעת אובדן כושר עבודה בכדי לקבל כספיים שיאפשרו לכם להמשיך ולחיות בביטחון כלכלי, והראשון שבהם הוא הביטוח הלאומי. הביטוח הלאומי הוא זה שיבחן ראשון את מצבו של העובד, בהתאם לנתונים שיוצגו במסמכים הרפואיים, ויקבע האם יש להעניק לו אחוזי נכות. הגורמים המקצועיים הם אלו שיקבעו מהו גובה הקצבה של העובד לקבל והם גם אלו שיקבעו את משך זמן קבלת הקצבה, בהתאם לגובה הפגיעה.

במקרים בהם לעובד ישנו ביטוח פרטי, למשל ביטוח מנהלים או קרן פנסיה, ניתן להגיד תביעת אובדן כושר עבודה גם לגופי הביטוח השונים. כך, ניתן לקבל קצבה כפולה אשר תבטיח לכם חיים טובים יותר.

מיהו בעל המקצוע שיעזור לי להגיש תביעת אובדן כושר עבודה?

הגשת תביעת אובדן כושר עבודה הוא תהליך די ארוך ומסועף, הדורש הגשה של מסמכים רבים, איסוף של מסמכים רפואיים והתנהלות מול מספר רב של גורמים במדינת ישראל. בכדי שתוכלו לוודא שאתם לא מפספסים שום שלב בתהליך, חשוב להיעזר בעורכי דין המתמחים בדיני עבודה. משרדים אלו, המתמחים בסיוע במקרים של אובדן כושר עבודה והליכים שונים במקומות העבודה, הם הגופים שיעמדו לצידכם ויעזרו לכם לוודא שאתם מקבלים את מה שמגיע לכם. החיים עלולים להשתנות במאה שמונים מעלות בעקבות פציעה, בגוף או בנפש, ומגיע לכם להנות משירותיהם של אנשי מקצוע שבאים לעבוד באמת בשבילכם. העדיפו לשכור את שירותיהם של משרדי עורכי דין מנוסים, כאלו שכבר ליוו אנשים בתביעות מסוג זה וסייעו להם להפוך את החיים החדשים שלהם לקצת יותר נוחים באמצעות קצבאות שמתאימות למצבם הרפואי.

במידה ואתם עדיין מחפשים עו״ד דיני עבודה שתעבוד בשבילכם ותלווה אתכם בתהליך תביעת אובדן כושר עבודה, הגעתם למקום הנכון. משרד עורכת הדין אורנה שמריהו עו״ד ונוטריון מתמחה בדיני עבודה, לרבות אובדן כושר עבודה. הצוות המקצועי ישמח לשמוע את הסיפור שלכם וללוות אתכם כל הדרך עד לקבלת הפיצויים והתשלומים המגיעים לכם. במידה ואתם מעוניינים בקביעת פגישת ייעוץ במשרדים, ניתן ליצור קשר בטלפון: 09-7796900.

5 / 5. 27

שיתוף:
דילוג לתוכן