facebook image

אובדן כושר עבודה זמני

כפי שניתן להבין מעצם המונח, אובדן כושר עבודה זמני הוא מצב בו העובד אינו יכול לעבוד למשך פרק זמן מוגבל וידוע כי מצבו ישתפר בעתיד והוא ישוב לעבוד. לרוב אובדן כושר עבודה מוגבל לשלושה חודשים. כל הפרטים על-כך אתם מוזמנים לקרוא במאמר שלפניכם.

אובד כושר עבודה זמני

אובדן כושר עבודה הוא מצב בו העובד מאבד את כושר העבודה שלו עקב מחלה או תאונה ובעקבות כך מאבד את יכולתו להתפרנס. עבור מקרים מהסוג הזה נועד ביטוח אובדן כושר עבודה פרטי. עורכת דין לדיני עבודה תסייע לעובד להגיש תביעת לחברת הביטוח כדי להגדיל באופן משמעותי את הסיכויים לקבל פיצויים המגיעים לו מכוח פוליסת ביטוח אובדן כושר עבודה שיש ברשותו.

במהלך תקופה קצובה, לרוב של שלושה חודשים, העובד אינו יכול לעובד ולהתפרנס ועל-פי חוות דעת רפואית הוא יוכל לחזור לעבוד לכשיחלים.  מבחינת הכנסות, יחשב אובדן כושר העבודה כאשר יש ירידה של  25% ומעלה מהכנסותיו של העובד. 

אי כושר עבודה זמני

ההתמודדות עם מצבים של אובדן כושר עבודה זמני תתאפשר על-ידי הגשת תביעת נכות לביטוח לאומי, לביטוח מנהלים או קרן הפנסיה א הגשת תביעת ביטוח פרטית, למי שיש לו פוליסת ביטוח מתאימה.

חברות הביטוח בישראל נוהגות לשלם לבעלי אי כושר עבודה זמני, תגמולי ביטוח בשווי של 75% משכרם הממוצע ב-12 החודשים האחרונים שלפני איבוד כושר העבודה. 

כדאי לדעת כי זכאות לתגמולי הביטוח מחברת ביטוח פרטית, אינה מהווה אישור להפסקת  תשלומי הביטוח הלאומי ומס הכנסה החודשיים כסדרם. לעומת זאת, בתקופה זו פטור המבוטח מתשלום פרמיית הביטוח לחברת הביטוח. 

אובדן כושר עבודה זמני

כיצד מתבצע ההליך של תביעת פיצויים בשל אובדן כושר עבודה זמני?

הגשת תביעת פיצויים על אובדן כושר עבודה זמני לחברת ביטוח מתבצעת על-ידי מילוי טופס תביעה ייעודי אותו ניתן להוריד מהאתר של חברת הביטוח. יש למלא את כל הפרטים בדיוק מירבי ולא להוריד או לפספס אף פרט משום שחברות הביטוח נוטות לדחות תביעות עם פרטים לא מדויקים או חסרים. 

בנוסף לטופס התביעה יש להוסיף את כל הרשומות והתיעוד הרפואיים הרלבנטיים הקשורים לאובדן כושר העבודה, החל מהפניה הראשונה לקופת חולים, בית חולים או לרופא, ועד למועד הגשת התביעה. 

בין המסמכים החשובים שיש לצרף לטופס התביעה נמנות הפניות לרופא מומחה, מרשמי תרופות או מרשמים לעזרים רפואיים, אישורי מחלה, תוצאות בדיקות, סיכומי אשפוזים ועוד. 

במקרים רבים מומלץ גם לפנות לקבל חוות דעת נוספת של רופא מומחה, כזו התואמת את צדקת התביעה. 

בנוסף לכך, על עובדים שכירים לצרף תשלומי משכורת ואישורי העסקה ועל עצמאיים להגיש אישור של רו"ח על ההכנסתם. 

ביטוח פרטי וביטוח לאומי

במעמד רכישת הביטוח הפרטי, חשוב לבחון בעיון את ההחרגות אשר מופיעות בתנאי הפוליסה ולבחון האם יש מצבים בהם לא תתאפשר קבלת פיצוי מחברת הביטוח על אובדן כושר עבודה. ההחרגות נוגעות למצבים רפואיים ספציפיים שעלולים להיות מוחרגים מקבלת פיצוי.

מי שומר על זכויות העובד ומפצה אותו במקרה של אובדן כושר עבודה זמני עקב ניתוח? הביטוח הלאומי משלם לנפגעי תאונות דרכים שהתרחשו בדרך לעבודה או ממנה ועל תאונות עבודה דמי פגיעה למשך שלושה חודשים. 

כאשר לא מדובר בתאונת עבודה, ואובדן כושר העבודה נגרם בשל ניתוח שאינו קשור לעבודה, קיימת אפשרות להגיש לביטוח לאומי תביעה לקבלת גמלת נכות. 

אם נמצאים במצב של אובדן כושר עבודה ומעוניינים לתבוע את חברת הביטוח  מומלץ להסתייע במשרד עורכי-דין המתמחה בתחום.

0 / 5. 0

שיתוף:
דילוג לתוכן