facebook image

פיטורי עובדת בזמן טיפולי פוריות

האם את עוברת טיפולי פוריות? ייתכן והאתגרים הפיזיים והנפשיים איתם את מתמודדת משפיעים על התפקוד שלך בחיי היום יום באופן כללי, ובמקום העבודה בפרט.
החשש לפיטורי עובדת בזמן טיפולי פוריות הוא מובן, וקיים בקרב נשים רבות אשר עוברות תהליך דומה.
הדבר החשוב ביותר הוא קבלת תמיכה מיטבית מהסביבה הקרובה אלייך, ידיעת הזכויות המגיעות לך כעובדת והתייעצות עם עורך דין מקצועי במידה ונוצרה הפרה שלהן. כל הפרטים בכתבה הבאה.

מהם האתגרים בזמן טיפולי פוריות?

מי שלא חווה טיפולי פוריות לא יכול לשער את הקושי שלעתים כרוך בדבר – הן מבחינה פיזית והן מבחינה רגשית. לעתים, קושי זה עלול להשפיע על התפקוד במקום העבודה, וליצור סיכון של פיטורי עובדת בזמן טיפולי פוריות. הנה רק כמה מן האתגרים שחווה אישה אשר עוברת טיפולי פוריות.

אתגרים פיזיים 

טיפולי פוריות כרוכים בהליכים רפואיים פיזיים ונטילת הורמונים, אשר משפיעים על הגוף במידה ניכרת. ההורמונים ניטלים באמצעות זריקה. ההליכים הפיזיים יכולים להשפיע על הגוף מבחינה חיצונית ותפקודית, ולכן רצוי לקבל תמיכה מהסביבה הקרובה.

אתגרים רגשיים

טיפולי פוריות הם אתגר רגשי עצום, שכן מידי חודש קיימת תקווה להכנס להריון, אשר מטבע הדברים לא תמיד מתממשת. לנושא זה עלולות להיות השלכות רציניות מאוד על המצב הנפשי של האישה, בעיקר אם היא אינה זוכה לתמיכה מספקת מסביבתה.

האם יש חוק בנוגע לפיטורי עובדת בזמן טיפולי פוריות?

בישראל קיים חוק עבודת נשים, אך למרבה הצער זהו חוק מיושן למדי אשר אינו מתייחס באופן ספציפי לטיפולי פוריות. עם זאת, החוק מזכה בדברים אחרים אשר יכולים לסייע לך, כמו לדוגמה ההכרח לדאוג לעובדת למקום נוח ובטוח לצאת להפסקה, הגבלות על עבודה בשעות הלילה, ועוד.

טיפולי פוריות יכולים לקחת חודשים בודדים, אך במקרים מסוימים הם מתארכים ומתפרשים על פני שנים. לכן, המשמעות החוקית של פיטורי עובדת בזמן טיפולי פוריות היא שונה מאוד מאשר מצב של הריון. עוד על פיטורים בזמן ההיריון – קראי בהמשך הכתבה.

מה לעשות אם זומנתי לשימוע בזמן טיפולי פוריות?

בכל מקרה של זימון לשימוע, הדבר המומלץ ביותר לעשות הוא להתייעץ עם עו"ד דיני עבודה

. ידיעה של הזכויות המגיעות לך תוך ייצוג הולם של איש מקצוע, יכולות לעזור לך לשמור על מקום העבודה שלך או להשיג פיצויים גדולים, במידה והמעסיק פועל שלא כחוק.

מה קורה במצב של הצלחת הטיפול וכניסה להריון?

החוק הישראלי הנוגע לפיטורי עובדת בהריון הוא הרבה יותר ברור ונהיר מאשר פיטורי עובדת בזמן טיפולי פוריות. אם את נמצאת בהריון, עלייך להודיע על כך למעסיק שלך החל מהטרימסטר השני.

לאחר מכן, למעסיק אסור לפטר אותך. לאחר ההיריון תהיי זכאית לחופשת לידה וזכויות נוספות ככל אישה אחרת, ללא קשר לטיפולי הפוריות שעברת לפני כן.

לעבוד בזמן טיפולי פוריות – זה אפשרי!

למרות הקושי הגדול הנלווה אל התהליך של טיפולי פוריות, נשים רבות עובדות תוך כדי הטיפולים באופן סדיר. קבלת תמיכה מהסביבה היא חשובה – בבית, במקום העבודה ובמעגל החברתי.
חשוב לשתף את הסובבים אותך בצרכים שלך, ולא לוותר על הזכויות שמגיעות לך כאישה.
זכרי שהחוק הישראלי מייחד עבודת נשים ומזכה אותך בדברים רבים שיכולים לסייע לך.

אם את חוששת שזכויותייך נפגעו, משרד עורכי דין אורנה שמריהו יעמוד לצידך עד שתקבלי את המגיע לך.

5 / 5. 15

שיתוף:
דילוג לתוכן