facebook image

מה חוק הגנת הפרטיות אומר לגבי מצלמות אבטחה?

האם במקום העבודה שלכם מותקנות מצלמות אבטחה אשר גורמות לכם לחוסר נוחות?
או שאתם בעלי עסק אשר שוקלים להתקין מצלמות מעקב? חשוב שתדעו שחוק הגנת הפרטיות מצלמות אבטחה עומד לצד העובד ומגן על הפרטיות שלו. מצלמות אבטחה אמורות להיות מיועדות אך ורק למטרת הגנה על העסק, ולא איסוף מידע התנהגותי אישי על הנוכחים. איך מבדילים בין השניים? כל הפרטים במאמר שלפניכם.

הגנת הפרטיות בעידן המודרני

אנו חיים בעולם מודרני וטכנולוגי. לצד כל היתרונות שבדבר, יש גם מספר חסרונות, אשר העיקרי שבהם הוא הקלות שבה ניתן לעקוב אחרי אדם ולאסוף עליו מידע. לכן, המדינה יצרה חקיקה מיוחדת (הידועה גם כחוק הגנת הפרטיות מצלמות אבטחה), אשר מיועדת להגן על האזרחים הן במקום העבודה והן במרחב הפרטי.

כיצד בנוי חוק הגנת הפרטיות?

חוק הגנת הפרטיות הוא מושג רחב מאוד, אשר כולל בתוכו מספר תתי סעיפים – חיסיון מידע רפואי, פרטיות ברשת האינטרנט, פרטיות במערכת החינוך, וכמובן פרטיות במקום העבודה. כמו כן, קיימת התייחסות לחוק הגנת הפרטיות מצלמות אבטחה.

האם מותר להשתמש במצלמות אבטחה במקומות עבודה?

השימוש במצלמות אבטחה הינו מותר תחת כללים והגבלות מסוימים. הכללים האלו מיועדים לוודא שבעל העסק ישתמש במצלמות אך ורק לצרכים לגיטימיים, ובשום מקרה לא לצורך מעקב אחר העובד.

דוגמאות לצרכים לגיטימיים שמאפשרים הצבת מצלמת אבטחה בעסק

הגנה על הרכוש או המלאי של העסק, וידוא תקינות של מוצרים אשר יוצאים מפס ייצור, הגנה מידע רגיש ואף מעקב אחר איכות השירות שהעובדים מעניקים ללקוחות. חשוב לזכור כי על פי חוק הגנת הפרטיות מצלמות אבטחה, בשום מקרה אין להציב מצלמה כדי לאסוף מידע רגיש אודות העובד.

מהן ההגבלות שקיימות בחוק הגנת הפרטיות מצלמות אבטחה?

כשמעיינים לעומק בחוק הגנת הפרטיות מצלמות אבטחה, ניתן למצוא כי על בעל העסק מוטלות ההגבלות הבאות:

  • המעסיק חייב ליידע את העובדים על התקנת המצלמות ולקבל את הסכמתם לכך
  • חל איסור להתקין מצלמות במקומות כמו מלתחות או שירותים
  • חל איסור להתקין מצלמות במקומות בהם הן צופות על העובדים ללא כל תרומה לפעילות העסק

מה יכול לעשות עובד אשר פרטיותו נפגעת על ידי הצבת מצלמות?

עובד אשר חושד כי פרטיותו נפגעת מבחינת חוק הגנת הפרטיות מצלמות אבטחה, צריך קודם כל לפנות לייעוץ מקצועי. למרות שחובת ההוכחה לכך שהמצלמות הינן הכרחיות ומותקנות על פי חוק מוטלת על המעסיק, מדובר בהליך משפטי מורכב שמחייב תכנון אסטרטגי ובעיקר היכרות עמוקה עם פסיקות קודמות בעלות אופי דומה.

מה צריך לעשות מעסיק שאינו רוצה להיות חשוף לתביעות?

גם למעסיקים מומלץ להתייעץ עם גורם מקצועי ולתכנן את הזוויות של מצלמות האבטחה כך שיתרמו ויגנו על פעילות העסק תוך הפרעה מינימלית לפרטיותם של העובדים. בנוסף, חשוב מאוד לבצע את כל התהליך בשקיפות מול העובדים, ולא להסתיר מהם בשום אופן את קיומן של המצלמות.

ייעוץ משפטי לעובדים ולמעסיקים בנוגע למצלמות אבטחה – למה זה חשוב?

כשמדובר על חוק הגנת הפרטיות מצלמות אבטחה, ייעוץ משפטי הוא הכרחי. התנהלות נכונה יכולה לחסוך לכם הרבה כסף ועוגמת נפש. משרד עורכי דין אורנה שמריהו מתמחה בדיני עובדים ומתן ייעוץ ברמה הגבוהה ביותר למעסיקים ועובדים כאחד. לקביעת שיחה, צרו איתנו קשר עוד היום דרך האתר. נשמח לעמוד לשירותכם.

5 / 5. 124

שיתוף:
דילוג לתוכן