facebook image

התפטרות אחרי לידה – מה חשוב לדעת

הורות, ולא משנה איך מסתכלים עליה, היא משנה חיים ומלאה בהחלטות המעצבות את עתיד המשפחה. בין ההחלטות הללו עולה לא אחת הסוגיה האם לחזור למקום העבודה לאחר הלידה ואיך לעשות את זה נכון כדי להפיק מכך תועלת. עבור נשים רבות, התפטרות אחרי לידה כדי להתמסר באופן מלא לרך הנולד, היא נקודה שעולה, לא אחת, על הפרק, וחשוב לשקול אותה בחוכמה, כולל התייחסות לכל ההיבטים המשפטיים שקשורים בכך.

מה אומר החוק על התפטרות אחרי לידה

בלב דיון זה עומד סעיף 7(א) לחוק פיצויי פיטורים משנת 1963, המגן על זכויותיהן של אימהות המחליטות להתפטר בטווח של תשעה חודשים לאחר הלידה כדי להתמקד בגידול התינוק או התינוקת שלהן. מטרתו העיקרית של חוק זה היא להגן על זכויות התעסוקה של נשים עד השלב שבו הן יולדות והכרה בצורך שלהן להקדיש זמן לרך הנולד.
החוק מתייחס להתפטרות כזו כאל פיטורים מבחינת הזכויות הנלוות למתפטרת, ומבטיח, באופן הזה, שהחלטת האם שלא לחזור למקום העבודה, אלא להישאר בבית עם התינוק או התינוקת, לא תבוא במחיר של זכויות העסקתה.

ההתמודדות עם התפטרות אחרי לידה יכולה להיות אתגר של ממש

כיצד התפטרות לאחר הלידה משפיעה על הזכויות

זכויות עובד שהתפטר כמו זכויותיה של עובדת לאחר לידה הן היבט קריטי בדיון זה. כאשר יולדת מתפטרת בתוך טווח של תשעה חודשים לאחר הלידה לצורך טיפול בילד, החוק רואה בהתפטרותה פיטורים המזכים אותה בזכויות מלאות, לרבות פיצויי פיטורים, כאילו פוטרה על ידי מעסיקה.
עמדה משפטית זו מדגישה את החשיבות של תמיכה באימהות טריות בתפקידן, מתוך הכרה באחריות המשמעותית של גידול ילד.

מדוע כדאי להיעזר בעו"ד במקרים כאלה

ההתמודדות עם התפטרות אחרי לידה יכולה להיות אתגר של ממש עבור כל אלו המחליטות לבחור בהליך הזה. עורך דין המתמחה בדיני עבודה יכול להעניק סיוע בעל חשיבות רבה במקרים כאלה, לדאוג לטיפול בהתפטרות בהתאם למסגרת החוקית ולמקסם את זכויות האם.

איך בוחרים את העו"ד המתאים

בחירת עורך הדין המתאים שיסייע במקרים של התפטרות אחרי לידה מצריכה התייחסות למספר פרמטרים. אם אתן מחפשות עו"ד כזה, שימו לב:
חפשו עורך דין המתמחה בדיני עבודה, עם ניסיון של טיפול מוצלח בתיקים דומים. המומחיות שלו צריכה לכלול הבנה מעמיקה של זכויות עבודה, חוקי פיטורים והגנות על אפליה.
המלצות מבני משפחה או חברים יכולות להיות יקרות ערך במקרים כאלה, וכך גם חוות דעת ועדויות מלקוחות קודמים.
כדאי לקבוע פגישת ייעוץ כדי להעריך את כישורי התקשורת, האמפתיה והנכונות של אותו עו"ד ויכולתו להסביר תהליכים משפטיים מורכבים במונחים שקל להבין.

מה לגבי אבות או הורים מאמצים

החוק מתייחס במקרים כאלה גם לאבות ולהורים מאמצים, ומבטיח אי אפליה בזכויות ההורים בעקבות לידה או אימוץ. אבות רשאים להתפטר גם בתנאים דומים אם מתקיימים קריטריונים מסוימים, למשל האם מועסקת במשך שישה חודשים רצופים לפני ההתפטרות או שהילד נמצא בטיפולו של האב בלבד.
בנוסף, הורים מאמצים זוכים לאותן זכויות תוך תשעה חודשים מיום אימוץ ילד, תוך שימת דגש על הגישה הכוללת של החוק לחופשת הורות וחשיבות הטיפול בשאר הילדים.

סיכום

התפטרות אחרי לידה היא החלטה אישית, המושפעת ממספר עצום של גורמים כולל יציבות כלכלית, יעדי קריירה והרצון להיות עם התינוק או התינוקות בתקופה הכי קריטית בחיים שלהם. הבנת הזכויות וההגנות המשפטיות העומדות לרשות נשים בשלב זה הכרחית לקבלת החלטה מושכלת.
התייעצות עם עורך דין המתמחה בדיני עבודה היא דרך נכונה לעשות זאת, ובעיקר כזו שמבטיחה הגנה על הזכויות.

4.6 / 5. 11

שיתוף:
דילוג לתוכן