facebook image

תשלום ימי מחלה לעובד שעתי מול עובד גלובלי

לכל עובד במדינת ישראל, ללא יוצא מן הכלל, מגיעה כמות מסוימת של ימי חופשה ומחלה. כלומר תשלום ימי מחלה לעובד שעתי הוא דבר אשר קבוע בחוק, גם אם אותו עובד מגיע למקום העבודה במשרה שאינה מלאה. אם אתם מעוניינים לדעת מה ההבדל בין עובדים שעתיים לעובדים גלובליים מבחינת ימי המחלה להם הם זכאים, קראו את המאמר הבא. 

האם חובה לתת תשלום ימי מחלה לעובד שעתי?

כן. תשלום ימי מחלה לעובד הם בגדר חובה – ואין זה משנה אם העובד הוא שעתי, יומי, במשרה חלקית או במשרה מלאה. החוק מכיר בכך שכל אחד נהיה חולה בשלב כזה או אחר, ואין איך להימנע מכך.

יתרה על זאת, קיימת זכות לנצל את ימי המחלה לטובת טיפול בקרוב משפחה אשר חלה (מדרגה ראשונה בלבד), כמו ילד, בן זוג או הורה.

תשלום ימי מחלה לעובד שעתי

חישוב תשלום ימי מחלה לעובד שעתי מתבצע על פי המאפיינים הייחודיים של העובד והזמן בו הוא עבד. לצורך חישוב מדויק, ניתן לעיין בחוקים באתר כל זכות, או להיוועץ באיש מקצוע (לדוגמה, עורך דין אשר מתמחה בנושא).

תשלום ימי מחלה לעובד גלובלי

תשלום ימי מחלה לעובד גלובלי הינו פשוט יותר לחישוב, ונקבע על פי אחוזי המשרה הרשומים בחוזה. פנו אלינו לפרטים נוספים.

מה עושים במקרה שלא שילמו לי ימי מחלה?

למרבה הצער, בישראל של שנת 2022 אנחנו עדיין פוגשים במקרים רבים של פגיעה בזכויות עובדים. אי מתן תשלום ימי מחלה לעובד שעתי, כמו גם לעובדים גלובליים, היא עבירה על החוק שיש לעמוד עליה לדין. לכן, כמו בכל מקרה של פגיעה בזכויות עובדים, אנחנו ממליצים בחום על פניה לסיוע מקצועי הולם. באמצעות סיוע מקצועי קיים סיכוי גבוה שתוכלו לקבל פיצויים מהמעסיק, שהם לעתים גבוהים אף יותר מהסכום שהוא היה צריך לשלם לכם מתכתחילה.

פנייה לסיוע מקצועי

איש המקצוע שמבין בתשלום ימי מחלה לעובד שעתי ויוכל לסייע לכם בקבלת הפיצויים שמגיעים לכם הוא כמובן עורך דין לדיני עבודה. חשוב לבחור במישהו שיש לו ניסיון עם מקרים כמו שלכם, או דומים להם.

מה הקשר בין ימי מחלה לפיטורין?

כאשר אנחנו עוזבים את מקום העבודה שבו עבדנו הרבה זמן, מגיעים לנו פיצויי פיטורים. כמו כן, אם נשארו לכם ימי מחלה, תוכלו לנצל אותם בתקופת ההודעה המוקדמת טרם הפיטורין שהמעסיק חייב על פי חוק לתת לכם. בניגוד לימי חופש, את ימי המחלה אי אפשר להמיר לכסף, כך שמומלץ לנצל את האפשרות הזו.

האם כדאי להתאגד כקבוצת עובדים?

אם היו מספר עובדים אשר נפגעו מאותו מעסיק, התאגדות היא תמיד הבחירה החכמה ביותר. מספר עובדים שפונים יחד לבית המשפט הם בעלי כוח רב ומשמעותי יותר מאשר מספר עובדים הפונים בנפרד זה מזה. בנוסף, התאגדות יכולה ליצור את האפשרות לשכירת ייצוג משפטי משותף.

ימי מחלה – נקודות חשובות

ימי המחלה הם ימים שאינם מיועדים לחופשה, אלא למצבים בהם אתם או קרוביכם מדרגה ראשונה לא מסוגלים להגיע לעבודה מפאת מצב פיזי או נפשי גרוע. זיכרו שימי החופשה מגיעים לכם על פי חוק, וכדאי מאוד לנצל אותם לאורך השנה, שכן צבירת ימים משנה לשנה היא מוגבלת ולא תמיד אפשרית. אם אתם זקוקים לקבלת ייעוץ בנוגע לתשלום ימי מחלה לעובד שעתי, פנו אלינו ללא היסוס דרך אתר זה. נשמח לסייע לכם.

3.5 / 5. 2

שיתוף:
דילוג לתוכן