facebook image

הבוס שלכם מתעמר בכם? דאגו שישלם על זה

לצערנו הרב, כל שוק העבודה בישראל מלא בבוסים שלא מתייחסים בכבוד לעובדים שלהם ואף מתעמרים אליהם.  ההגדרה להתעמרות היא בוסים אשר לא מסתדרים עם העובד או כמה עובדים פשוט ממררים את חייהם במקום לפטר אותם. זו מערכת יחסים שמאוד קשה לנהל אותה והיא מתדרדרת מאוד מהר למקומות לא טובים.

היום אנחנו נדבר על מה קורה כאשר הבוס שלכם מתעמר בכם? דאגו שישלם על זה. חשוב שכל שכיר במדינה יקרא את המאמר הקרוב.

מהי התעמרות בעבודה ואיך משיגים הוכחת התעמרות?

חייב לציין שלא כל התעמרות בעבודה זה מקרה בו נפגע העובד מהמעסיק. התעמרות שנעשית במסגרת של עבודה תהיה התנהגות שהיא חוזרת כלפי אותו אדם בכמה מקרים שונים, והיא מספיקה כדי ליצור עבור העובד סביבה עוינת ולא נעימה בכלל במסגרת העבודה. הוכחת התעמרות חייבים להביא כאשר יש בסיס להתעמרות.

כל אחד שטוען כי הבוס מתעמר לו, חייב להוכיח זאת. זוהי טענה שקשה מאוד להוכיח וזה נלקח בחשבון כשזה מגיע לתיק בבית המשפט. בסופו של דבר, צריך להביא ראיות כלשהם, עדים וכל דבר שיכול לעזור.

הוכחת התעמרות

כיצד ניתן לזהות התעמרות ואיך מספקים הוכחת התעמרות?

נורא קל לזהות מקרים של התעמרות בעבודה. במידה והעובד מקפיד יותר מדי על הביצועים שלו, כאשר מאשימים אותו סתם בדברים שהוא לא מכיר אפילו, אם הבוס דורש מהעובד לבצע משימות משפילות או שאינן תואמות את היכולות המקצועיות שלו, אם הוא מציק לו, משפיל ומאיים עליו, אם שוררת אווירה של פחד במקום העבודה, מתעלמים מצרכי העובד, הוא נמצא בבידוד חברת וגם אם פוגעים במעמד שלו ובערך שלו, הוא עובר התעמרות בעבודה.

אם אתם רואים כי יש בעבודתכם מישהו שעובר את הדברים הללו, תעזרו לו ותאספו הוכחת התעמרות כנגד הבוס שלו. אם הוא מבזה ומשפיל אותו, תשמשו כעדים במקרה הצורך ותשכנעו את אותו עובד לפעול. אל תעצמו עיניים.

מהן הסיבות להתעמרות בעבודה והאם צריך להביא לבית המשפט הוכחת התעמרות?

יש הרבה סיבות אשר בגינן הבוס מתעמר לאחד העובדים או לכמה עובדים. זה קורה כאשר יש יחסי עבודה לקויים, הבוס חסר אחריות, אם קיימת בארגון תרבות שלא רק שהיא מתעלמת מהתעמרות היא גם מעודדת אותה, במקרים בהם סביבת העבודה של העובד תחרותית מידי, יש תחושות של חוסר ביטחון ופחד בעבודה, סגנון הניהול של הבוס נוקשה מאוד, יש ניצול של כוח ושל מרות ולא קיימת מדיניות שתפקידה למנוע את התופעה.

כאשר העובד מגיש תביעה בבית הדין לענייני עבודה בנושא התעמרות הוא נכנס לתביעה מורכב וקצת מסובכת. עוד אין חוקים מסודרים בנוגע לזה ולכן קשה להביא הוכחת התעמרות. אך למרות שזה קשה, עדיין התובע מחויב להביא הוכחה שכזו. ניתן רק לפנות לעזרה לחברי העבודה או לבקש את צילומי האבטחה אשר מתעדים הכל.

3.5 / 5. 2

שיתוף:
דילוג לתוכן