facebook image

דיני עבודה וחשיבותם הרבה לציבור העובדים

תחום דיני העבודה הוא אחד מהתחומים המרתקים בתחום המשפט כיוון שהוא עוסק בקשר היום יומי בין בעלי העסקים השונים לעובדים בכל הקשור לזכויותיהם של העובדים ולקבלת תמורה הולמת בגין עבודתם.

דיני עבודה לציבור העובדים

עורך דין דיני עבודה

העיסוק בתחום נרחב זה מצריך ידע רב בדינים הללו כולל כל התוספות והשינויים המקבלים תוקף מעת לעת, פסיקות שונות ותקדימים שנקבעו על ידי בתי הדין לעבודה ברחבי הארץ לגבי סוגיות ספציפיות בתחומים כמו תשלומי פיצויים, פיטורין, העיסוק בתחום נרחב זה מצריך ידע רב בדינים הללו כולל כל התוספות והשינויים המקבלים תוקף מעת לעת, פסיקות שונות ותקדימים שנקבעו על ידי בתי הדין לעבודה ברחבי הארץ לגבי סוגיות ספציפיות בתחומים כמו תשלומי פיצויים, פיטורין, חישוב ותשלום שעות עבודה נוספות במקרים חריגים.

חוקי העבודה בישראל

כל חוקי העבודה שנחקקו בישראל מיום הקמת המדינה מבוססים על שניים מחוקי היסוד אשר הם חוק השמירה על כבודו של האדם וחוק ההגנה על חופש העיסוק. מנקודת מוצא זו מתפצלים כל החוקים לעשרות תתי חוקים.

חוקים רבים נועדו להעניק לעובדים מעטפת ומסגרת חוקית עקב החשש מניצול של עובדים ואי תשלום ראוי בגין עבודתם בהתאם לסיכום בתחילת ההתקשרות.

לא אחת מספר שעות העבודה בפועל של העובדים הוא מעל לכמות השעות היומית הרשומה בחוק, המעסיקים אינם פועלים בהתאם לצווי ההרחבה ואינם משלמים את הכספים לקופת הפנסיה, דמי הבראה, ימי מחלה ועוד.

קיימים גם חוקי מגן שתפקידם להגן על כל עובד בנושאים מהותיים כמו תשלום שכר מינימום, פיטורין על פי חוק ובמיוחד בסוגיית פיטורי אישה בהיריון תוך קבלת אישור ממשרד התמ"ת או אי קבלת האישור המבוקש, תשלום דמי פיטורים בהתאם לתחשיב החוקי ועוד.

בתי הדין לעבודה

בתי הדין לעבודה עמוסים בתביעות ותיקים חדשים נפתחים מדי יום. זאת לאור העובדה שבעלי עסקים רבים אינם פועלים על פי החוק ומטפלים בכל נושא זכויות העובדים על פי ראות עיניהם ולא על פי הוראות החוק.

כל התביעות הללו הוגשו כיוון שהמעביד פעל כפי שחשב לנכון, הוא לא שינה את דעתו גם כשקיבל מכתב התראה מעורך הדין של העובד ולכן לצורך מיצוי הזכויות וקבלת מלוא הכספים המגיעים לעובד על פי חוק, הוא תובע אותו בבית הדין לעבודה.

מעסיקים רבים מבצעים גם מעשים שונים אשר הם עבירות פליליות ולכן הם נכנסים לסבך רציני של צרות בעקבות התנהלותם. אחת התופעות המובילות היא הורדת כספים בכל חודש מתלוש השכר של העובד עבור דמי פנסיה אך בפועל, המעסיק אינו משלם את הכספים הללו לקופת הפנסיה בחברת ההשקעות או בחברת הביטוח. דבר זה יוצר חוסר רצף בתשלומים וגורר פגיעה בזכויותיהם של העובדים גם כעת וגם בגיל הפנסיה.

הסכמי העבודה

כדי למנוע התנגחויות בין העובדים למעסיקים, ההמלצה היא להעביר לעורך דין המתמקצע בדיני עבודה את החוזה לפני החתימה כדי שהוא יעבור על הנוסח הקיים, יעיר הערות ויבקש להוסיף נושאים משמעותיים כדי להגן על העובד מפני כל תרחיש אפשרי.

0 / 5. 0

שיתוף:
דילוג לתוכן