facebook image

להתגרש נכון – ככה נפרדים מבלי לפגוע בילדים

הנה זה קורה. הבנתם כי אתם כבר לא מאוהבים בבן או בבת הזוג, כי הקשר דעך, או שהריבים הבלתי פוסקים הכניעו אתכם. כעת, הפכתם לחלק מהסטטיסטיקה והגעתם להחלטה לצאת לחיים חדשים ולהתגרש.

המושג 'גירושים', יכול להפחיד רבים אשר רוצים לבצע את המעשה הבוגר. זאת במערכת יחסים שאינו תקינה או הרסנית. ובכל זאת, באמצעות ביצוע מספר פעולות נכונות – תוכלו לעבור את התהליך בשלום. אז כיצד מתגרשים מבלי לפגוע בחיי המשפחה? ואיך עושים זאת עם מינימום נזקים? הנה מספר עצות טובות:

תהליך גירושין, להתגרש מבלי לפגוע בילדים

בלו זמן איכות עם הילדים

הילדים שלכם, נמצאים ממש כמוכם במצב נפשי ורגשי לא פשוט. הילדים צריכים להתמודד עם פרידת ההורים, עם שינוי במקום המגורים וחלוקת הזמן בין כל הורה, בנפרד. במקרים כאלה חשוב לתת את הדגש על בילוי זמן עם הילדים, גם אם מדובר בזמן שיגיע על חשבון העבודה. בצעו בדיקת זכאות לימי חופשה במקום העבודה שלכם. כדאי לקחת כמה ימי חופשה כדי לבצע את ההליכים ולבלות זמן עם הילדים שזקוקים לכם יותר מתמיד.

אם תצטרכו לבחור בעבודה עם שעות מועטות יותר כדי לעבור את התקופה הקשה עם הילדים, בדקו האם ניתן להפחית שעות עבודה או לקבל פיצויי פיטורים ולבחור במשרה קטנה יותר.

במידה והמעסיק אינו מאפשר לכם ימי חופשה – בדקו עם עורך דין דיני עבודה מהם זכויות העובד שלכם וכיצד אפשר להתמודד עם מעסיק שלא מקנה את הזכויות. זכרו כי חיי המשפחה שלכם חשובים כמו הקריירה שלכם (אם לא יותר). לכן בילוי זמן איכות עם הילדים הוא דבר מתבקש בזמנים כאלה.

בחרו עורך דין טוב

אם ישנן סוגיות של משמורת על ילדים ורכוש: בחרו עורך דין גירושין מומלץ שינהל עבורכם את המאבק, או את ההסכם מול בן או בת הזוג. נוסף לכך, אפשר להיעזר בשירותים של מגשר אשר יכול לסייע לכם להיפרד יפה, ללא צורך בערכאות משפטיות.

אם אתם נפרדים ואין לכם ילדים, יהיה קל יותר להתגרש ולעשות זאת ללא עורך דין. מי שירצה להתגרש בצורה מהירה ואין לו עניינים וסוגיות של ילדים או רכוש – יוכל לעשות זאת באמצעות בית הדין הרבני, המציע (בתשלום אגרה של 700 שקלים) תהליך גירושין קל ופשוט.

קיימו מפגשים משפחתיים בריאים

כעת לאחר שהתחלתם בתהליך הפרידה, רצוי לשמור על מסגרת משפחתית תקינה ובריאה. נסו לערב עובד סוציאלי שילווה אתכם בתהליך הפרידה, או בפסיכולוג שבאמצעותו תוכלו לקיים שיחות ומפגשים בריאים עם הילדים ועם בני הזוג לשעבר.

קיום פגישות משפחתיות חיוניות בימי הולדת של הילדים, בעת שינויים מהותיים בחיים, כמו גם במקרים של בשורות טובות, כמו איתור בן זוג חדש, מעבר לדירה אחרת, ציון דרך בחייו של אחד הילדים, וכדומה. נסו לקיים את המפגשים על הצד הטוב ביותר.

באמצעות יישום כל העצות הטובות ובקבלת סיוע מאנשי מקצוע מיומנים – גם אתם תוכלו לצלוח את תהליך הפרידה והגירושין, עם מינימום נזק לילדים.

0 / 5. 0

שיתוף:
דילוג לתוכן