facebook image

זכויות עובדים בזמן חופשת הקיץ

חופשה בקיץ? כדאי להכיר את הזכויות שלכם במקום העבודה 

מי מאיתנו, לא היה רוצה לעבוד במקום מתקדם ומוביל? כולנו מכירים את חברות ההייטק שמציעות תנאי עבודה נפלאים לעובדים שלהן, אך האם התנאים של העובדים הוותיקים ושל העובדים החדשים זהים? לא תמיד כך המצב. האמת שזה לא משנה ממתי אתם עובדים במקום העבודה שלכם, כי בכל הקשור ליציאה לחופשה כולם נמצאים באותה סירה.

אז רגע לפני שאתם מתכננים את חופשת הקיץ שלכם, כדאי לבדוק איזה זכויות עובדים מגיעות לכם. למשל, במסגרת חופשת הקיץ כולנו מוציאים לא מעט כסף אך חשוב לבדוק לפני כן האם על פי דיני עבודה הקבועים בחוק מגיעים לכם דמי הבראה וגם ימי חופשה שצברתם, אז למה שלא תעשו בכל זה שימוש?

מה קובעים חוקי חופשה ומנוחה השנתיים?

חשוב לדעת שבכל העולם המערבי קיימת חובה לתת חופשה לעובד ובמידה והמעביד לא נותן לעובד שלו ימי חופשה הוא בפירוש עובר על החוק.

השאלה כיצד תחום החופשות שהוא חלק חשוב מאוד מתחום זכויות עובדים ודיני עובדים מסתכלים עליו בפועל. ניתן לראות שהחוק קובע מספר זכויות בסיסיות:

  1. זכויות לדמי חופשה
  2. זכויות תמורת חופשה
  3. זכויות פדיון חופשה

יש לבדוק כל מקרה לגופו כי יש סעיפים שונים בחוק. לדוגמה: החוק קובע שבמקרה של חופשה מדובר רק על אנשים שעובדים פחות מ 75 ימים בשנה וכן הלאה.

בנוסף, ככל שאדם הוא עובד וותיק יותר לרוב יש לו גם יותר ימי חופשה שנצברו ויש לקחת זאת בחשבון מבחינת השאלה האם ניתן לפדות את החופשה או להחליפה בתשלומים.

זכויות עובדים בזמן חופשה

מתי כדאי לפנות לעו"ד שמומחה בתחום?

אחד החלקים החשובים בתחום דיני עבודה העוסקים הוא זכויות העובד. וחלק אינטגרלי מזכויות עובד היא יציאה לחופשה. חשוב להבין שהמעסיקים חייבים לציית לחוק ואי מתןחופשות לעובד היא עברה לכל דבר ועניין.

ממש כפי שבתור עובדים אתם עושים הכול כדי למלא את החובות שלכם, כך גם המעסיקים מחויבים לנהל את החובות מוטלים עליהם.

לכן, בכל המקרים שבהם יש חשד שהמעסיקים שלכם לא ממלאים אחר החוקים ולא דואגים לקיום הזכויות שלכם, כדאי יהיה לפנות לעורך דין מומחה.

כך בוחרים עו"ד דיני עבודה

זה לא משנה אם אתם זקוקים היום לעו"ד לענייני דיני עבודה או שאתם זקוקים לעו"ד אחר, כי בכל מקרה טוב יהיה אם תבדקו תחילה אל מי אתם פונים. אין ספק שהדבר הכי חשוב זה הניסיון ולכן צריך לבדוק את הוותק והמונטין של עורך דין דיני עבודה ואת ההמלצות ששמעתם או קראתם עליו.

בדקו את התביעות שהוא זכה בהן והאם, אם יש לכם אפשרות בקרו במשרד שלו ותכינו את עצמכם לקראת התנהלות בבית משפט לענייני עבודה. ייתכן וזה יהיה משפט ממושך ולכן חשוב שהקשר עם העורך דין יהיה טוב ופרודקטיבי.

0 / 5. 0

שיתוף:
דילוג לתוכן