facebook image

כל מה שרציתם לדעת על דמי הבראה

מתוך זכויות רבות של עובדים בישראל אי אפשר שלא להזכיר את הזכות לקבלת דמי הבראה. חשוב להבין שלא מדובר על רצון טוב של המעסיק שלכם ובדרך כלל דמי ההבראה משולמים בחודשי הקיץ בתור תוספת למשכורת החודשית. זה יכול להיות בחודש יוני, יולי או אוגוסט.

עם זאת, חשוב לדעת שמעבר לאפשרות של תוספת למשכורת החודשית, ניתן לשלם דמי הבראה גם בצורה של תוספת קבועה למשכורת במספר תשלומים או בצורת נופש שאליו יוצאים העובדים על חשבון העבודה.

מי זכאי לקבל דמי הבראה?

בבואנו לבדוק מי זכאי לקבל דמי הבראה וליהנות מהם אנחנו רואים שהחוק קובע כי כל העובדים אשר השלימו שנת עבודה אחת לפחות במקום עבודתם יהיו זכאים לכך. יתרה מכך: אפילו אם עובד קיבל הודעה על פיטוריו אך בפועל הוא המשיך לעבוד עוד מספר חודשים וכך השלים שנה לפני עזיבתו, הרי שעל המנהלים לשלם גם לו דמי הבראה.

חשוב לדעת שהחוק לא מתיר דחיות בנושא הזה ובתי המשפט בדרך כלל פוסקים לטובת העובדים, למעט מקרים חריגים שהם יוכח אחרת. כמו כן, את דמי ההבראה מקבלים גם פנסיונרים הנהנים מפנסיה תקציבית.

דמי הבראה

גובה התשלום

חשוב לדעת שגובה דמי ההבראה משתנה עם השנים בהתאם לשינויים החלים בעלות המחיה וכמו כן, יש גם הבדל בין דמי ההבראה שמהם נהנים העובדים במגזר הפרטי לעומת עובדי המגזר הציבורי. במגזר הפרטי גובה דמי ההבראה עומד על 378 ₪ ליום ואילו במגזר הציבורי מדובר על 424 ₪ ליום.

בית הדין הארצי לעבודה מקבל לא מעט פניות ותלונות בגין דמי הבראה שלא משולמים או שאינם משולמים בזמן, בעיקר במגזר הפרטי כמובן, ופוסק בהתאם לכל סוגיה. בדרך כלל, כפי שהוזכר לעיל, הצדק עם העובדים ולכן בסופו של דבר מנהל העסק כן ישלם ואף יוסיף לעניין פיצויי פיטורים.

צווי הרחבה

כפי שצוין לעיל, יש הבדל בגובה דמי הבראה בין המגזר הציבורי לפרטי אך בנוסף לכך, יש גם הבדל בין הענפים השונים במשק. כך לדוגמה בצווי ההרחבה השונים אנחנו יכולים לראות שעובדי קבלן, עוברי שמירה ואבטחה וגם עובדי ניקיון ומלצרים נהנים מתנאים משופרים בכל הנוגע לדמי הבראה.

במידה ואם אתם מצאתם את עצמכם בסיטואציה שבה אתם יודעים שמגיע לכם תשלום של דמי הבראה אך לא שילמו לכם אותם, דחו אותם או שמנסים להימנע מהתשלום, כדאי שתכירו את כל הזכויות המגיעות לכם במסגרת זכויות העובד".

לסיכום דמי הבראה

לשם כך אתם צריכים עורכת דין שמכירה את התחום הזה לעומק ושיכולה לסייע לכם הרבה מעבר למה שאתם חושבים. לפני הכול צריך לבדוק שהצדק עימכם וכי מגיע לכם לקבל תשלום ולאחר מכן צריך יהיה להחליט על דרכי פעולה.

אם אתם זקוקים לעזרה בנושא ורוצים לדעת שאתם במקום הנכון אתם מוזמנים לפנות עוד היום. עו"ד אורנה שמריהו תוכלו להתקשר: 09-7796900, אז למה שלא תתקשרו עוד היום?

0 / 5. 0

שיתוף:
דילוג לתוכן