facebook image

יחסי עובד מעביד

לייעוץ דיני עבודה ללא התחייבות
השאירו פרטים

הכול על יחסי עובד מעביד בישראל

אין ספק שאחד מהתחומים המורכבים יותר בתחום המשפט זה התחום של דיני עבודה כי בצורה כזו או אחרת הוא נוגע לכולנו. כולנו עובדים כדי לממן את חיינו, בין אם אנחנו נמצאים בצד של המעסיקים ובין אם אנחנו בצד של העובדים. לכן ברור מדוע זה תחום שעלול להטריד גם אתכם, כי מה פתאום שתשלימו עם זה שהזכויות שלכם נפגעות? לא חסרים סיפורים הקשורים לתחום של יחסי עובד מעביד, בין אם מדובר על נשים בהריון שמפוטרות כנגד החוק, על הלנת שכר או על כל מקרה אחר. לכן נשאלת השאלה מה כדאי ונכון לעשות במקרים כאלה ובמידה וגם אתם זקוקים לעזרה דעו שעורך דין מומחה הוא האדם שאליו כדאי לכם לפנות.

החשיבות של בחירת עורך הדין

כיוון שהתחום של יחסי עובד מעביד נוגע לכולנו, זה טבעי שנראה גם לא מעט עורכי דין שישמחו לתת לכם שירות בתחום הזה. עם זאת, לא אצל כל עורך דין שמומחה בתחום הזה תוכלו לקבל שירות שבאמת יניח את הדעת ויעזור לכם ולכן אנחנו ממליצים לכם לבדוק היטב אל מי אתם פונים. האם עורך הדין שלכם עוסק בתחום הזה כבר הרבה שנים? האם הוא הצליח במרוצת השנים האחרונות ליצור לעצמו רזומה ומוניטין? קחו בחשבון כמה שיותר נתונים בעת בחירת איש המקצוע שאליו אתם פונים כי זה ישפיע על הצלחת התהליך כולו.

יחסי עובד מעביד
יחסי עובד מעביד

איזה שאלות ישאל בית המשפט בנושא יחסי עובד מעביד?

בבואנו לראות כיצד מתנהלים תיקים בתחום של יחסי עובד מעביד אנחנו רואים שבית המשפט ירצה תחילה לברר מספר פרטים חשובים כמו:

  1. האם העובד שמגיש את התלונה הוא באמת חלק מהארגון?
  2. האם העובד הוא אדם שמשולב בתוך הארגון רק עבור משימות ספציפיות?
  3. האם חלים על המעסיק יחסי עובד-מעביד אל מול האדם?

במידה והעובד אינו חלק מהארגון אלא רק נותן לו שירותים שונים בית המשפט ירצה לברר עם התקיימו יחסי עובד מעביד וגם לקבל מידע אודות פרטים כמו: האם האדם הוציא חשבונית כחוק, מה כולל החוזה בין שני הצדדים ועוד.

תוך כמה זמן הסוגיה תגיע לסיום?

לא קל לענות על שאלות כאלה כי זה מאוד תלוי במורכבות הדברים. בישראל של ימינו מוגשות לא מעט תביעות בכל יום בתחום של יחסי עובד מעביד ולכן, אם יש אפשרות לפתור את הדברים עוד לפני שמגיעים לבית המשפט זה כמובן עדיף. חשוב לקחת בחשבון את העובדה שבדרך כלל הליכים משפטיים לוקחים לא מעט זמן וזה אומר שעד שתקבלו את הפיצוי המגיע לכם עלולים לעבור ימים רבים.

מצד שני, לוותר על מה שמגיע לכם זו לא אופציה ולכן בהחלט כדאי יהיה לפנות עוד היום לעורך דין שיוכל לעזור לכם. במידה והזכויות שלכם אכן נפגעו אין שום סיבה שלא תקבלו פיצוי הולם ולכן חשוב שיהיה לכם עו"ד מומחה שיסייע לכם בדרך. 

1 / 5. 1

שיתוף:
צרו קשר
דילוג לתוכן