facebook image

כל מה שצריך לדעת על אובדן כושר עבודה

דיני עבודה עוסקים בהסדרת מערכת היחסים שבין העובדים (או ועד עובדים) לבין מקום עבודתם (או המעסיק). בין היתר מוסדרים במסגרת דיני העבודה נושאים כמו זכויות סוציאליות ואחרות המגיעות לעובד כגון שכר מינימום, ימי מחלה, ימי חופשה, דמי הבראה וכדומה.

אחד הנושאים הנדונים במסגרת דיני עבודה הוא תאונות עבודה, כלומר מקרים בהם עובד נפגע תוך כדי העבודה, בגלל סיכונים שונים במקום העבודה, בדרכו מביתו למקום העבודה או בחזרה ועוד. כך למשל אחד מן הנושאים שלא מופיעים בחוק אולם התפתח לאורך השנים בפסיקה הוא מקרה של עובד שלקה באירוע לבבי או אירוע מוחי בסמוך לאירוע חריג וחד פעמי שאירע בעבודה, אשר גם הוא עשוי להיות מוכר כנפגע תאונת עבודה.

אובדן כושר עבודה

אובדן כושר עבודה הוא מצב שעשוי להתרחש כתוצאה ממספר סיבות, לרבות תאונת עבודה (אך גם כתוצאה ממחלה או מתאונה שאינה קשורה לעבודה). במקרה כזה אדם נפגע באופן שאינו מאפשר לו להמשיך לעבוד כבעבר, בין אם לצמיתות או באופן זמני, וכך עלולה להיפגע יכולתו להשתכר ולהתפרנס, מה שעלול לפגוע באיכות החיים שלו ושל בני משפחתו – ואז באפשרותו להשתמש בשירותיו של עורך דין אובדן כושר עבודה ולדרוש פיצויים שיאפשרו לו להתמודד עם המצב.

חברות הביטוח הן אלה שמציעות למבוטחיהן פוליסות ביטוח למקרה של אובדן כושר עבודה, ויש מעסיקים רבים אשר רוכשים עבור העובדים שלהם ביטוחים כאלה, כהטבה או במסגרת הפרשות פנסיוניות שוטפות. אלא שכל פוליסת ביטוח היא שונה, ויש סוגים שונים ורבים של ביטוחים, כך שמומלץ שכל עובד שכיר יבחן היטב את פוליסת הביטוח שלו ויידע האם הוא מכוסה במקרה של אובדן כושר עבודה ותחת אילו הגדרות.

כך למשל יש פוליסות ביטוח המגדירות אובדן כושר עבודה מלא כמקרה בו אדם מאבד יותר מ-75% מן היכולת שלו לעבוד, ומתחת לכך מצבו מוגדר כאובדן כושר עבודה חלקי. פוליסות ביטוח אחרות עשויות לקבוע אחוז שונה או אבחנות נוספות כמו שיפור מאובדן כושר עבודה מלא לחלקי. תנאי הפוליסה המדויקים חשובים על מנת לדעת באיזה מצב יוכל העובד שאיבד את כושר עבודתו לתבוע פיצויים מחברת הביטוח.

מה עושים כשצריך לתבוע בגין אובדן כושר עבודה?

אם חלילה נקלעתם למצב בו עליכם להגיש תביעת ביטוח אובדן כושר עבודה, דעו כי כדאי לעשות זאת כמה שיותר מוקדם ולא יותר משלושה חודשים לאחר האירוע בגינו אבד כושר העבודה. כמו כן דעו כי תידרשו להציג כל מסמך רפואי רלוונטי ולכן כדאי לשמור את כל התיעוד.

רוב הסיכויים הם שחברת הביטוח לא תמהר לשלם, ובדרך כלל תבחן את המסמכים הרפואיים ואף תדרוש חוות דעת של מומחה מטעמה. לעיתים תביעתכם אף תידחה מסיבה כלשהי, אולם זו בדיוק הסיבה לשמה תזדקקו לעורך דין מנוסה. הוא זה שיסייע לכם לתבוע את חברת הביטוח בצורה הטובה ביותר על מנת שתקבלו את המגיע לכם על פי חוק.

בנוסף, לכל שאלה ובעיה אתם תמיד מוזמנים לבקר בפורום דיני עבודה באתר ולקבל תשובות מהירות לשאלות בענייני דיני עבודה.

5 / 5. 14

שיתוף:
דילוג לתוכן