facebook image

מהי הלנת שכר במקום העבודה?

הזכות לעבוד ולהתפרנס בכבוד היא זכותו של כל אחד מאיתנו, בין אם מדובר על עבודה שאנו מתקבלים אליה אחרי לימודים אקדמאים מסוימים ובין אם לא. עם זאת, ולמרות הידיעה הברורה שנקבל שכר בסוף החודש, כולנו מודעים לכך שלא תמיד זה המצב.

לצערנו הרב הלנת שכר מתקיימת בישראל גם בשנת 2017 שבה אנו חיים וזאת למרות שכל המעסיקים באשר הם מודעים לעובדה שחובה עליהם לשלם את שכרם של העובדים.

השאלה היא מה יכול לעשות אדם שלא שולם שכרו והאם בתביעות של הלנת שכר יש סיכוי שנקבל את השכר וגם את הפיצויים ההולמים. כמובן שאין על השאלה הזאת תשובה אחת חד משמעית אך בהחלט ניתן לומר שלא פעם בתי הדין לענייני עבודה פוסקים לטובת העובד שהמעסיקים חייבים לו כספים.

הלנת שכר לעובד תחזוקה

כשמדברים על הלנת שכר ועל פגיעה בזכויות עובדים בהחלט ניתן לראות שלא חסרות דוגמאות, אפילו ממקומות תעסוקה ידועים ומוכרים כמו מפלגת הליכוד. אדם שעבד כאיש תחזוקה במשך 8 חודשים בליכוד לא קיבל את שכרו עד שבשלב מסוים, ובצדק, החליט לתבוע את המגיע לו.

הנתבעים ניסו להוכיח שהאדם שקיבל אותו לעבודה לא היה מוסמך לכך אך בסופו של דבר, אחרי תביעה ארוכה ומפרכת, פסקה השופטת שעל הנתבעים לשלם לעובד ה95 אלף ₪. מכאן אנחנו למדים שמקרים של הלנת שכר מתרחשים לעיתים קרובות במקומות שונים בארץ אך תמיד העובד יכול לנסות לתבוע את המגיע לו.

תמונת חוויה של שטרות הלנת שכר

כיצד מתמודדים מול סוללת עורכי הדין של הגוף הנתבע?

הלנת שכר מתחרשת בישראל הן בעסקים קטנים במיוחד והן בחברות גדולות שכולנו מכירים את שמן. אחת מהבעיות שאיתן נתקלים לא פעם עובדים ששכרם לא שולם, זו השאלה כיצד הם, האנשים הפשוטים, יוכלו לעמוד מול סוללת עורכי הדין של החברה בה הם עובדים.

כדאי לדעת שקיימים בישראל בתי דין לענייני עבודה שבהם דנים בסוגיות שונות של זכויות עובדים שנפגעו ולא אחת העובד הפשוט הוא המנצח בתביעות כאלה. יתרה מכך, חשוב להיות מודעים לכך שאין כל סיבה לוותר על שכר מסוים שלא שולם לכם, אפילו אם מדובר על סכום שלכאורה נראה זעום וחסר חשיבות.

ייעוץ משפטי מסייע בנושא הלנת שכר

בין אם הסוגיה שאיתה אתם מתמודדים היא הלנת שכר ובין אם אתם מתמודדים עם פגיעה בזכויות עובדים כמו: פגיעה בזכויות נשים בהריון, חוסר אפשרות מצד מנהל העסק לפדות ימי חופשה או כל מקרה אחר, כדאי לדעת שהרבה פעמים החוק יעמוד לצידכם.

עם זאת, רגע לפני שאתם מנסים להגיש תביעה לבדכם כדאי יהיה לפנות לקבלת ייעוץ משפטי, בעיקר כדי להבין איפה הדברים עומדים ומה הסיכויים שלכם להצליח. במידה ואתם זקוקים לעזרה משפטית, ייעוץ או ליווי אתם מוזמנים לפנות אל עו"ד דיני עבודה אורנה שמריהו שזמינה עבורכם בכל עת ומגיעה עם ניסיון רב שנים.

0 / 5. 0

שיתוף:
דילוג לתוכן