facebook image

קראו לכם לשימוע? חמשת הטיפים להתנהלות אפקטיבית בשיחת השימוע

אז נקראתם לשיחת שימוע והחרדות מציפות אתכם. אולי אתם חושבים בינכם לבין עצמכם שהנה הגיע הרגע ומיד לאחר השיחה הזו אתם תפוטרו. אבל האמת היא ששיחת שימוע היא לא הקדמה לפיטורים. שיחת שימוע היא ההזדמנות בשבילכם וגם בשביל המעסיק שלכם, לדבר על הדברים בנחת, להציג את הטיעונים ההדדיים בצורה מסודרת ורק אז לקבל החלטות לכאן או לכאן. אז לפני שאתם נכנסים לחרדה, כדאי לנשום עמוק ולנסות לחשוב בהגיון על הטיעונים שתרצו להציג בפני המעסיק בשיחת השימוע. במאמר זה ריכזנו עבורכם חמישה טיפים ועצות לגבי האופן בו מומלץ להתנהל בשיחת השימוע.

5 טיפים להתנהלות נכונה מול המעסיק בשיחת שימוע

  • עיינו בהזמנה לשימוע והפנימו את טיעוני המעסיק – לפני מועד השימוע, המעסיק מחויב לשלוח לכם הזמנה לשימוע בתוך פרק זמן סביר. בהזמנה לשימוע המעסיק ינסח בכתב את הסיבות שבגינן הוא לא מעוניין להמשיך להעסיק אתכם. למדו היטב את הטיעונים הללו וחשבו היטב על טיעוני הנגד שלכם.
  • נסחו מראש את הטענות שלכם בכתב – בעת שיחת השימוע ייתכן שתהיו נרגשים ולכן לא תצליחו להציג את הטיעונים שלכם בצורה מסודרת. ניסוח מסודר של הטיעונים שלכם בכתב, יעזור לכם להישאר בפוקוס וגם יראה למעסיק שאתם לוקחים את שיחת השימוע ברצינות הראויה.
  • התלבשו בצורה מסודרת – שימוע הוא שיחה רשמית בינכם לבין המעסיק. על מנת לייצר את הרושם הטוב ביותר, אל תגיעו מרושלים. מומלץ להגיע בלבוש מוקפד ומסודר על מנת להראות למעסיק שאתם מכבדים אותו ושמקום העבודה באמת חשוב לכם.
  • שמרו על קור רוח – במהלך שיחת השימוע ייתכן שהמעסיק יעלה טיעונים שיגרמו לכם לחוש עצבנות או חוסר שקט. אל תגררו להאשמות הדדיות ונסו לשמור על שקט פנימי. קור הרוח שלכם יאפשר לכם להציג את הטיעונים שלכם בצורה טובה יותר.
  • הגיעו לפני הזמן – זה אולי נראה טריוויאלי, אבל חשוב לזכור שהגעה לפני הזמן מעידה על רצינות. כשהמעסיק יראה שבאתם בלבוש מסודר ואתם מחכים כבר רבע שעה מחוץ לחדר, סביר להניח שזה יעשה עליו רושם חיובי וזה ייזקף לזכותכם בהמשך.

מהי בעצם שיחת שימוע

שיחת שימוע היא שיחה שמטרתה לאפשר למעסיק וגם לעובד לשטוח את טיעוניהם בצורה מסודרת. החוק אומר שלא ניתן לפטר עובד לפני שניתנה לו הזדמנות נאותה להשמיע את טענותיו כנגד הפיטורים העתידיים. כעובדים, שמורה לכם הזכות להזמין נציג מטעמכם שיהיה נוכח במהלך שיחת השימוע. נציג זה יכול להיות למשל מטעם ועד העובדים, בן משפחה, או עורך דין. פיטורים ללא שימוע הינם עבירה שבגינה ניתן לתבוע את המעסיק בבית הדין לעבודה. לפני השימוע, חלה חובה על המעסיק לספק לכם מכתב שימוע, אשר במסגרתו יפורטו בכתב הסיבות שבגינן מעוניין המעסיק לסיים את העסקתכם. 

מדוע מומלץ להיעזר בשירותיו של עורך דין בעת שיחת שימוע

שיחת שימוע היא אירוע מלחיץ ובלתי נעים גם עבור העובד וגם עבור המעסיק. במהלך שיחה זו עליכם לשטוח בצורה עניינית ומסודרת את טיעוניכם מול המעסיק וגם לענות לטיעוני הנגד שהוא יעלה. על מנת לעשות זאת בצורה אפקטיבית ומסודרת ככל האפשר, מומלץ להיעזר בשירותיו של עורך דין המתמחה בתחום של דיני עבודה. משרד עורכי הדין של אורנה שמריהו מתמחה בתחום של דיני עבודה ומספק ייעוץ משפטי הן לעובדים והן למעסיקים. לעורכת הדין אורנה שמריהו ניסיון של למעלה מ-20 שנה בתחום של דיני עבודה הן במגזר הציבורי והן במגזר הפרטי. אז אם חיפשתם עורך דין מנוסה ומהימן שייצג אתכם מול המעסיק הגעתם למקום הנכון. פנו אלינו עוד היום ונשמח לעמוד לרשותכם.

4.6 / 5. 15

שיתוף:
דילוג לתוכן