facebook image

האם מותר לפטר אישה בהריון לפני 6 חודשי עבודה

תופעות של אפליית נשים בשוק העבודה עדיין נפוצות למדי. אחת הסיבות העיקריות אשר מובילות לאפליית נשים היא כניסה להריון. נשים רבות אינן מתקבלות לעבודות שונות עקב העובדה שהן עתידות ללדת ילדים. זאת לעיתים אף לפני הכניסה להריון בפועל. פעמים רבות, נשים גם מפוטרות ממקומות עבודה עקב כניסתן להריון. זאת עקב הסברה כי כאשר אישה נכנסת להריון, המוטיבציה והמחויבות לעבודה נמצאים במגמת ירידה. בהקשר זה, חשוב להדגיש כי פיטורי אישה בהריון לפני 6 חודשים של עבודה בפועל מותרים על פי חוק, ובלבד שסיבת הפיטורים הינה עניינית ולא קשורה להריון. 

כל מה שצריך לדעת על פיטורי אישה בהריון לפני 6 חודשים

באופן כללי, פיטורי אישה בהריון עקב סיבות הקשורות בהריון עצמו הינן עבירה לכל דבר, בלי קשר לוותק שלה במקום העבודה. אולם, אם הסיבה לפיטורים אינה קשורה להריון אלא לירידה אובייקטיבית בתפוקת העבודה למשל, אז שמורה למעסיק הזכות לפטר את העובדת במידה ולא חלפו עדיין 6 חודשי עבודה ממועד תחילת העסקתה בחברה. עם זאת, במידה וכן חלפו 6 חודשים מלאים ממועד תחילת ההעסקה של העובדת בחברה, אסור למעסיק לפטר את העובדת מכל סיבה שהיא, אלא באישור מפורש של הממונה על עבודת נשים במשרד הכלכלה. 

מהו היתר לפיטורי עובדת בהריון

כאמור, פיטורי אישה בהריון לפני 6 חודשים, מותרים כל עוד אין מדובר בנסיבות הקשורות להריון עצמו. אולם, לאחר שישה חודשי עבודה, ראשי המעסיק לפטר את העובדת רק באישור של משרד העבודה. אישור זה ניתן להשיג על ידי מילוי טופס בקשת היתר לפיטורי עובדת בהריון. מעסיק המתכוון לפטר עובדת שנמצאת בהריון לאחר שישה חודשים, נדרש לנמק בטופס את הסיבות לפיטורים ובכלל זה: תפקוד לקוי של העובד, צמצומים, פשיטת רגל וכיוצא בזה. לכל עילת פיטורים המפורטת בטופס על המעסיק לצרף מסמכים רלוונטיים המעידים על תקפותה. במקרה של עילת פיטורים עקב תפקוד לקוי למשל, עליו להביא אישורים שיוכיחו את תפקודה הלקוי של העובדת כגון דו"ח נוכחות, העדרויות וכדומה.

כיצד עורך דין המתמחה בדיני עבודה יכול לסייע במקרה של פיטורים עקב הריון

הסתייעות בשירותיו של משרד עורכי דין המתמחה בדיני עבודה יכולה לעזור גם לעובדת וגם למעסיק להתנהל בצורה טובה ונכונה יותר. עורך דין המתמחה בדיני עבודה יוכל לספק את המענה המקיף והמקצועי ביותר לסיטואציה וכן לייצג את הצדדים בבית המשפט במידת הצורך. משרד עורכי הדין של אורנה שמריהו מתמחה בתחום של דיני עבודה. למשרדנו ניסיון של למעלה מעשרים שנה בתחום משפט העבודה בישראל. אנו מלווים את לקוחותינו ומעניקים להם ייעוץ מקיף בתחום של דיני עבודה תוך הקפדה על מקצועיות ועל מתן שירות אישי. פנו אלינו עוד היום ונשמח לייעץ לכם כיצד להתנהל בצורה הנכונה ביותר במקרה שלכם.

5 / 5. 1

שיתוף:
דילוג לתוכן