facebook image

פיטורים מחברה בינלאומית – כך תדאגו לקבל את כל הזכויות שלכם

פיטורים ממקום העבודה הם סיטואציה מורכבת, אמוציונלית ולא נעימה, המעלה אצל העובד המפוטר תחושות של עלבון ואי הצלחה, לצד חששות כלכליים בשל איבוד מקור הפרנסה. לכן, בכל מקרה של פיטורים ממקום העבודה, חשוב להקפיד על התנהלות נכונה ומדויקת מול המעסיק ולדאוג למצות את כל הזכויות החוקיות שלכם.

מערכת המשפט בישראל כוללת מערכת שלמה של חוקי עבודה, המעגנים זכויות בסיסיות של העובדים במשך תקופת ההעסקה ובסיומה, ומסדירים את מערכת היחסים בין העובדים לבין ציבור המעסיקים, לרבות חברות בינלאומיות הפועלות בארץ.

לכן, בכל מקרה של פיטורים, על מנת שתקבלו את כל הזכויות שלכם, ההמלצה היא לפנות בהקדם האפשרי לקבלת סיוע משפטי מקצועי מאת עו"ד דיני עבודה, בעל מומחיות וניסיון בייצוג עובדים מול מעסיקיהם השונים.

כאשר מדובר על פיטורים מחברה בינלאומית, לעתים עולה הצורך להסתייע בשירותי תרגום משפטי. מדובר בסל שירותים רחב ומגוון, הנעשים בצורה מקצועית ומוקפדת באמצעות עורכי דין מנוסים, בעלי ידע משפטי נרחב בדינים הקיימים במדינות שונות ובעלי שליטה בכמה שפות שונות.

סוגי התרגומים המשפטיים הם מגוונים וכוללים, בין היתר, תרגום חוזים והסכמי עבודה, פסקי דין, בקשות לסעדים זמניים, מאמרים משפטים מקצועיים, מסמכים רשמיים המוגשים לערכאות המשפטיות ולרשויות ציבוריות, תקנונים וכן הלאה.

תרגום משפטי הוא שירות ספציפי וייחודי, הניתן על ידי עורכי דין ומשפטנים, מאחר והוא מצריך הבנה ומומחיות משפטית, מקצועיות, יסודיות ודיוק בפרטים, שכן מדובר על מסמכים משפטיים חשובים שחייבים להיות מתורגמים ברמה גבוהה וללא טעויות או אי התאמות למקור.

עובד פוטר מחברה בינלאומית

מה חשוב לבדוק?

הליך הפיטורים צריך להיעשות על ידי החברה הבינלאומית (המעסיק) בצורה תקינה, הכוללת מתן הודעה בכתב על עריכת שימוע וציון הסיבות בגינן נשקלת סיום ההעסקה, עריכת שימוע פתוח בו יעלה העובד את כל טענותיו, אליו הוא רשאי להגיע בליווי עורך דין, מתן הודעה מוקדמת לפיטורים כחוק ועוד. פיטורים שנעשו שלא כדין, מקנים לעובד עילה להגשת תביעה לבית הדין לעבודה בה הוא יכול לדרוש מהמעסיק פיצוי כספי או ביטול הפיטורים, במקרים המתאימים.

כאשר פונים אל עו"ד מומחה בדיני עבודה, הוא יוכל לבחון את תקינות הליך הפיטורים ולהבטיח שתקבלו את כל זכויותיכם עם סיום תקופת ההעסקה בחברה. כך, החברה נדרשת לשלם במשכורת האחרונה את שכר העבודה, פדיון ימי חופשה שלא נוצלו, דמי הבראה והודעה מוקדמת. בנוסף, לפי חוק פיצויי פיטורים, תשכ"ג – 1963, עובד שעבד שנה אחת ברציפות במקום עבודה אחד, זכאי לקבל פיצויי פיטורים.

סכום הפיצויים עומד על גובה המשכורת בחודש האחרון לכל שנת עבודה. כיום, לאור חוק פנסיה חובה, החברה המעסיקה מחויבת להפריש מדי חודש סכום מסוים מפיצויי הפיטורים לקרן הפנסיה ולכן עליה להשלים את הסכום היחסי.

כיצד לפעול?

חוקי העבודה בישראל נועדו להגן על ציבור העובדים ולהבטיח שיקבלו את זכויות העובד הבסיסיות במהלך תקופת ההעסקה ובעת סיום יחסי העבודה. מאחר ומדובר בתחום משפטי מורכב, הכולל בחובו מגוון חוקים, תקנות ופסיקה ענפה, על מנת שתקבלו את זכויותיכם המלאות במקרה של פיטורים מחברה בינלאומית, מומלץ כי תפנו לקבלת ייעוץ וסיוע משפטי מאת עו"ד מומחה ומנוסה בדיני עבודה.

שכן, ברשותו יש את הידע התיאורטי, הכלים המעשיים והניסיון הדרושים כדי להתנהל בצורה הנכונה ביותר מול החברה המעסיקה, להעניק לכם שירותי תרגום משפטי במידת הצורך וכן לייצג אתכם בבית הדין לעבודה. בצורה זו, תוכלו להיות שקטים ובטוחים כי זכויותיכם החוקיות ימוצו עד תום.

0 / 5. 0

שיתוף:
דילוג לתוכן