facebook image

עורך דין פירוק חברה

לעיתים בחברות קטנות וגדולות שנראות חזקות ומבוססות, יכול להיות מצב בו המעסיק לא נותן לעובדים את הזכויות המגיעות להם, לא מבצע את ההעברת הכספים הנדרשת לקרנות הפנסיה שלהם ובנוסף גם לא משלם להם בזמן את המשכורות המגיעות להם.

מצב כזה יכול להוביל לחדלות פרעון, כלומר לכך שלא יישאר כסף לחברה לשלם לעובדים המועסקים בה. מדובר רק על עניין של זמן עד שהחברה תיסגר והעובדים המועסקים בה יישארו ללא שכר וללא פיצויים.

עורך דין פירוק חברה

מתי מומלץ לפנות אל עורך דין פירוק חברה?

אם אתם מרגישים שמצב כזה עשוי לקרות בחברה בה אתם מועסקים, מומלץ לכם לקחת את שירותיו של עורך דין פירוק חברה המתמחה בייצוג של עובדים במקרים מסוג זה. עורך דין כזה ידריך אתכם בצעדים הנדרשים וכל זאת על מנת לשמור ולהבטיח את הזכויות שלכם.

במידה ולא קיבלתם את כל הזכויות המגיעות לכם (בגלל שהחברה בה עבדתם התפרקה או הכריזה על פשיטת רגל), אז זכרו שאתם זכאים להגיש תביעה למוסד לביטוח לאומי ולקבל את הזכויות עד לסכום מקסימלי של כ-114,000 ש"ח שישולמו לכל עובד שהגיש תביעה ותביעתו אושרה.

מה עושים אם יש חשש שהחברה בה אתם עובדים הגיעה למצב של חדלות פירעון?

כפי שהוזכר לעיל, יש לפנות כמה שיותר מהר לעו"ד דיני עבודה. איש מקצוע זה יבחן איתכם מספר דברים, בהם:

  • יש להתחשב במצבה הכלכלי של החברה. הכוונה היא שיש לבחון האם יש סיכוי שהחברה יכולה לשפר את מצבה הכלכלי או שאין סיכוי כלל. במידה ואין סיכוי, אז יש צורך להפעיל כלים משפטיים. אחת הפעולות הנדרשות היא פעולה של הגשת בקשה לפירוק של החברה.
  • אם החברה הפסיק את עבודת העובד או העובדים, יש לחשב מה הסכומים שעליה לשלם.
  • במידה והחברה תגיע בסופו של דבר לתהליך של פירוק, אז יש לבדוק מהו הכיסוי שיינתן על ידי המוסד לביטוח לאומי והאם מדובר על כיסוי מלא של כל החובות של החברה לעובדים.
  • יכול להיות מצב בו בעלי החברה הונו את העובדים או אפילו עשויים להבריח כספים ורכוש. במקרה שיש חשש כזה, יש צורך לפנות בהקדם לכונס נכסים.

מהם זכויות העובדים בפירוק חברה?

אם ניתן צו פשיטת רגל או צו פירוק, אז העובדים זכאים לקבל גמלה מהמוסד לביטוח לאומי.
זכויות עובדים בפירוק חברה כוללים התחשבות בפרמטרים הבאים:

  • תשלום שכר העבודה והזכויות הסוציאליות.
  • פיצויי פיטורים.

הגמלה לא תכלול התחשבות בהוצאות רכב והוצאות טלפון וכו'. למעשה, תשלום הגמלה הוא תשלום הכולל את שכר העבודה. לאחר שמועבר תשלום הגמלה, יועברו גם פיצויי פיטורים שהינם פטורים ממס. מאותו תשלום גמלה, ינוכו מיסי מס הכנסה, ביטוח לאומי וביטוח בריאות.

מהן העלויות הצפויות?

יש לקחת בחשבון שעלות בקשה לפירוק חברה על ידי עובדים יכולה להגיע לסכום של 3000 ש"ח. התשלום הזה כולל גם עלות אגרת בית משפט, כונס נכסים רשמי, פרסומים וכו'. מדובר על תשלום שיכול להתחלק בין כל העובדים שרוצים בהגשת בקשת הפירוק.

יכול להיות מצב בו החברה כבר פורקה על ידי נושים אחרים ואז אין צורך בתשלום זה. תשלום נוסף שיש להתחשב בו הוא בגובה 311 ש"ח והוא מיועד לאגרת תביעת חוב וכל עובד שמשתתף בהגשת הבקשה לפירוק החברה חייב לשלם אותו.

עלויות נוספות שיש להתחשב בהן יהיו תשלום שכר טרחה לעורך דין פירוק חברה המטפל בתביעה. העלויות משתנות בהתאם למומחיות, לניסיון ולמקצועיות של עורך הדין.

0 / 5. 0

שיתוף:
דילוג לתוכן