facebook image

מה ההבדל בין מכתב פיטורים למכתב הפסקת עבודה

מהו מכתב פיטורין, מהו מכתב הפסקת עבודה ומה ההבדלים ביניהם? אנשים רבים נוטים להתבלבל בין השניים ולא בכדי. ישנה נטייה בקרב הציבור לחשוב שמכתב פיטורין, הוא כזה שכותרתו "מכתב פיטורים". אבל האמת היא שלכותרת המכתב אין משמעות של ממש. המרכיב המרכזי שמסביר מה ההבדל בין מכתב פיטורים למכתב הפסקת עבודה הוא תוכן המכתב ומהותו. רק מכתב שנכתב בו במפורש שהמעסיק פיטר את העובד הינו מכתב פיטורין שאפשר להשתמש בו כעדות וכהוכחה לפיטורין. במאמר זה נוסיף ונחדד את סוגיית ההבדל בין מכתב פיטורין למכתב הפסקת עבודה.

מה ההבדל בין מכתב פיטורים למכתב הפסקת עבודה

על מנת להגדיר בצורה ברורה מה ההבדל בין מכתב פיטורים למכתב הפסקת עבודה יש להבהיר תחילה את משמעותם של המושגים "מכתב פיטורים" וכן "מכתב הפסקת עבודה". מכתב פיטורין הוא מכתב שאומר במפורש שהמעסיק הוא זה שהפסיק את יחסי העבודה ופיטר את העובד. לעומת זאת, מכתב הפסקת עבודה הוא מכתב שלא מצוין בו כי המעסיק פיטר את העובד, אלא רק שהעובד סיים את עבודתו בחברה.

מהו מכתב פיטורים

כאמור, מכתב פיטורים הינו מכתב שמצוין בו בצורה מפורשת שאינה משתמעת לשתי פנים שהמעסיק פיטר את העובד. ניתן להשתמש במכתב זה כאסמכתא לשם קבלת דמי אבטלה. מעסיק שרוצה לתת לעובד שלו מכתב פיטורים, חייב לפני כן לבצע שימוע על פי חוק. כמו כן הוא מחויב לתת לעובד מכתב סיום העסקה. זאת על מנת שלעובד יהיה מספיק זמן למצוא עבודה חדשה ועל מנת שיכול לקבל את פיצויי הפיטורים.

מה צריך להכיל מכתב פיטורים

על מנת שלמכתב פיטורים יהיה תוקף, הוא חייב להכיל את הדברים הבאים:

  • יום הוצעת ההודעה
  • יום הכניסה לתוקף של הפיטורים
  • חתימה וחותמת של המעסיק
  • המכתב צריך להיכתב על נייר מכתבים רשמי של המעסיק
  • המכתב חייב להיות רשום בדפוס ולא בכתב יד

אין צורך לכתוב במכתב את סיבת הפיטורים ואין חובה לציין מילות תודה והצלחה.

מהו מכתב הפסקת עבודה

כאמור, ההסבר מה ההבדל בין מכתב פיטורים למכתב הפסקת עבודה מתמצה בתוכן המכתב ובמהות שלו. מכתב הפסקת עבודה הוא מכתב שלא מצוין בו במפורש שהמעסיק פיטר את העובד. מכתב זה מכיל בדרך כלל רק את האינפורמציה המעידה על סיום עבודתו של העובד בחברה. מכתב זה יכול להיקרא גם בשם מכתב התפטרות או מכתב סיום העסקה. מכתב התפטרות הוא מכתב שהעובד חייב לספק למעבידו אם ברצונו לעזוב את החברה. המכתב צריך להימסר בכפוף להתראה מוקדמת על רצונו של העובד להתפטר.

איך נכון ליישב סכסוכי עבודה סביב התפטרות ופיטורים

סכסוכי עבודה המתהווים סביב התפטרות ופיטורים נפוצים מאוד בארגונים ובחברות. על מנת לנהל סכסוכים אלו בצורה נכונה ולהימנע מטעויות מצערות, מומלץ להיעזר בשירותיו של משרד עורכי דין המתמחה בתחום של דיני עבודה. משרד עו"ד אורנה שמריהו הוא משרד עורכי דין המתמחה ספציפית בתחום של דיני עבודה. המשרד מציע ללקוחותיו שירותים משפטיים רבים, לרבות ייצוג בבתי הדין לעבודה, טיפול בסכסוכי עבודה, עריכת חוות דעת משפטיות ועוד. עו"ד אורנה שמריהו היא עורכת דין ותיקה בעל ניסיון של למעלה מעשרים שנים בתחום של משפט העבודה בישראל. ניסיונה העשיר כולל טיפול בתיקים במגזר הפרטי והן במגזר הציבורי. אז אם חיפשתם עורכת דין מנוסה ומקצועית בתחום של דיני עבודה, עכשיו אתם יכולים להפסיק לחפש. פנו אל משרדנו עוד היום ונשמח לעמוד לרשותכם.

4.3 / 5. 16

שיתוף:
דילוג לתוכן