לראשונה בישראל, חברת מטא (פייסבוק לשעבר) תשלם מיליון דולר ותיישם רפורמה מקיפה במערכת הפרסום שלה בעקבות תביעה ייצוגית שחשפה אפליה במודעות תעסוקה על רקע גיל ומגדר.
מה קרה?
מערכת ניהול הפרסומות של פייסבוק איפשרה למעסיקים להפלות מחפשי עבודה על בסיס מאפיינים כמו גיל, מגדר ואזור מגורים. ממצאים מטרידים הראו שחברות מובילות במשק מיקדו מודעות דרושים לצעירים בלבד, תוך הדרה של אוכלוסיות מבוגרות.
מה השתנה בעקבות התביעה?
מטא תשלם מיליון דולר לקרן התובענות הייצוגיות במשרד המשפטים.
תיושם רפורמה משמעותית במערכת הפרסום:
• קטגוריה ייעודית למודעות תעסוקה.
• הנחיות מפורטות ואיסור ברור על פרסום מפלה.
• מחויבות של מפרסמים לעמוד במדיניות השוויון.
למה זה חשוב?
זוהי אבן דרך משמעותית במאבק למען שוויון בתעסוקה בעידן הדיגיטלי. ההסדר יבטיח שכל מחפש עבודה בישראל יוכל להיחשף להזדמנויות תעסוקה באופן שוויוני וללא קשר לגילו, מגדרו או כל מאפיין אישי אחר.
נתקלתם באפליה? צריכים עזרה? עו"ד אורנה שמריהו