facebook image
לייעוץ דיני עבודה ללא התחייבות
השאירו פרטים

קביעה בדיעבד על אי כושר עבודה – מזכה בפ"פ

עב (ב"ש) 1709/07 מיכאל קזקוב נ´ אביבית הפח בע"מ ( ניתן ביום 30.6.09 )

מיכאל קזקוב (להלן: "התובע") עבד באביבית הפח בע"מ (להלן: "הנתבעת") כטכנאי שירות מערכות מיזוג אויר.
במהלך עבודתו, נפגע התובע בתאונת עבודה במפעלי הנתבעת, כשעיקר הפגיעה היתה בכף ידו הימנית של התובע. בהמשך עבודתו חלה החמרה במצב ידו, ולאור החמרה זו, פנה התובע אל הנתבעת במכתב מיום 24.10.06, בבקשה לספק לו תפקיד חילופי בשל מגבלותיו, שאם לא כן יתפטר בנסיבות המזכות אותו בפיצויי פיטורים.

לאחר כשבועיים, השיבה הנתבעת לתובע באומרה כי אם רצונו להתפטר רשאי הוא לעשות כן. ואכן שבוע לאחר תשובתה של הנתבעת, הודיע ב"כ התובע לנתבעת בכתב, כי התובע מודיע על התפטרותו, לאחר שלא סופק לו תפקיד חילופי, וכן דרש תשלומים שלטענת התובע הוא זכאי להם, כגון: חופשה, הבראה, דמי מחלה, ש.נ. ועוד. הנתבעת דחתה את תביעתו של התובע וטענה כי התפטר מרצונו ועל כן איזו זכאי לפיצויי פיטורים.

ביה"ד קבע – אי כושר עבודה

ניתוח כלל הראיות והנסיבות בתיק זה, מלמד שהסיבה המכרעת להפסקת עבודתו של התובע אצל הנתבעת, היתה המגבלות בכף ידו הימנית שבאו בעקבות תאונת העבודה… למקרא המסמכים הרפואיים שהתובע הגיש… עולה כי התובע פנה לקבל טיפול רפואי במועד התאונה וכבר אז היה ברור כי נפגע בידו הימנית. כחצי שנה לאחר מכן, הכאבים החמירו ומנעו ממנו את המשך העבודה. במסמכים המאוחרים שבאו לאחר מכן וגם בשנים שלאחר מכן, במסגרת הדיון בועדות הרפואיות של המל"ל, הוכח העדר הכושר של התובע להמשיך לעבוד במקצועו כטכנאי מזגנים. בשל כך נכותו הצמיתה הוגדלה ועמדה על %15 בשל ממצאים חדשים של אי כושר עבודה של התובע.

אי כושר עבודה מוכחים על ידי אישורים רפואים

בפועל, התובע קיבל… את האישור מרופא תעסוקתי, אשר קבע כי הוא אינו כשיר לעבוד ובעקבות כך, פנה התובע לנתבעת במכתב … וביקש לקבל עבודה חלופית. משלא ניתנה לו עבודה חלופית התפטר בשל מגבלותיו.

כלומר, במועד בו התובע הצהיר מפורשות על התפטרותו, היה לו צידוק רפואי לכך.

…בחינה תכליתית של הרציונל שעומד מאוחרי סעיף 6 לחוק פיצויי פיטורים, התשכ"ג-1963, שלפיו כאשר רופא מוסמך קובע, כי אין העובד מסוגל להמשיך בעבודתו, רשאי הוא להתפטר – ובצירוף האישורים על אי כושר עבודה שבאו מאוחר יותר למועד העזיבה ולימים אף הפכו להיות בדעיבד, יש לראות בהם כמניע מוצדק לסיום עבודת התובע, וככזה, מזכה אותו בפיצויי פיטורים.

0 / 5. 0

שיתוף:
צרו קשר
דילוג לתוכן