facebook image

טיפים לחופש הגדול

לייעוץ דיני עבודה ללא התחייבות
השאירו פרטים

עם בואו של החופש הגדול לא מעט בעלי עסקים חושבים לעצמם האם לא כדאי להעסיק בני נוער. האמת היא שבמקרים רבים זה אכן כדאי. לפני הכול, זה פשוט עולה הרבה פחות כסף מבחינת המעסיק ושנית, זה גם יכול להוסיף רוח חדשה ורעננה לעסק.

עם זאת, רגע לפני שאתם קופצים על האפשרות של עבודה לנוער בחופשה, כדאי לדעת שלנוער שיעבוד אצלכם יש לא מעט זכויות עובדים משלו, בתור המעסיקים, אתם חייבים לשמור עליהן. הזכויות של הנוער שיעבוד אצלכם במהלך החופשה חשובות לא פחות מהזכויות של שאר העובדים ואין להקל ראש בעניין.

עבודה לנוער וכל הזכויות הכלולות בה

ראשית, כדאי לדעת שהגיל המינימאלי שממנו אתם יכולים להתחיל להעסיק נוער הוא 16.

שנית, ככל שהגיל עולה כך גם עולה שכר המינימום לשעה. לדוגמה: שכר המינימום לשעה לנער או לנערה בני 16 הוא 20.23 ₪ ואילו שכר המינימום לנערים בני 18 הוא 23.99 ₪. שכר המינימום לנוער זה משהו שאסור לזלזל בו בתור המעסיקים כי הנערים עובדים ומגיע להם שכר.

עבודה במשמרות לאורך שנת הלימודים

כאשר מדברים על עבודה לנוער לא מדברים רק על העסקת נוער בחופש הגדול אלא גם על עבודה במהלך שנת הלימודים, בין אם זה במשמרות ובין אם זה בצורה קבועה בשעות מסוימות. ישנם חוקים ברורים הן לגבי אורך המשמרת והן לגבי השאלה האם את כל המשמרת יכולים להעביר הנערים בעמידה או שיש להם גם זכויות לשבת.

חשוב להבין: האחריות לשמירת הזכויות של הנוער שעובד אצלכם מוטלת אך ורק עליכם, מה שאומר שאתם לא יכולים לגלגל זאת לנער עצמו שמועסק אצלכם. לכן חשוב להכיר תחילה את החוקים ורק אז לקבל החלטות שתהיינה נכונות לכם.

עבודה לנוער

בואו לקבל ייעוץ שיחסוך לכם טעויות בעתיד

אם אתם מתלבטים לגבי הנושא של עבודה לנוער או שאולי אתם בכלל בצד השני של המתרס – כלומר הנוער שזכויותיו לא כובדו, הרי שכדאי יהיה לעשות משהו בנידון. אתם לא צריכים לקבל את המצב כלשהו ואתם לא צריכים להגיע לשלב שבו אולי אתם פוגעים בזכויות העובדים שלכם.

לכן אני מזמינה אתכם ליצור עימי קשר כי אצלי תוכלו לקבל ייעוץ בתחום של עבודה לנוער וסיוע משפטי.

עו"ד אורנה שמריהו עוסקת בתחום דיני העבודה מזה שנים רבות. היא תוכל לעזור לכם בכל שלב ובכל סיטואציה הקשורה לתחום הזה, אז למה שלא תתקשרו עוד היום? המספר הוא: 09-7796900 ועו"ד אורנה שמריהו זמינה עבורכם בכל עת כי היא מאמינה שלעובדים מגיע לקבל את כל הזכויות להן הם זכאים.

0 / 5. 0

שיתוף:
צרו קשר
דילוג לתוכן