facebook image

מדוע יחסי עובד מעביד חשובים כל כך?

שמירה על יחסים איתניים וחזקים בין עובד למעסיק חשובה ביותר. היא בעצם המפתח להצלחה האולטימטיבית של הארגון. כל שהיחסים יציבים וחזקים יותר כך הפרודקטיביות בעבודה של העובדים טובה יותר ויעילה יותר. מחקים הראו גם כי הנאמנות של העובדים לחברה גבוהה יותר שכמובן אף משפרים את הקשר החזק בין העובד למנהל.

מהם היתרונות של יחסי עבודה חזקים?

כאמור יש מספר יתרונות מובילים של יחסי עובד מעביד.

פריון – יחסי עבודה חזקים וטובים יוצרים סביבת עובד נעימה שמגבירה את שיפור תפוקת העבודה של העובדים. כמו כן מנהלים וחברות שהשקיעו בעובדים שלהם הציגו תוצאות גבוהות ברווחים של העסקים. ניצול נכון של תנאי עבודה כמו כניסת אור למשרד או צורת ישיבה יכולה לסייע גם כן בפריון העבודה.

מדובר אומנם בהשפעה חיצונית על אופי העבודה אך המנהל בהחלט יכול להשפיע עליה.

נאמנות עובדים – יחסים טובים בין העובדים וההנהלה

בטח שמעתם לא פעם על הפגנות מצד עובדים ושביתות בעבודה. מצבים אלו הן מצבי קיצון שמגיעים אליהם כשהעובד מרגיש מנוצל או שלא מתחשבים בצרכיו. לכן סביבת עבודה ידידותית ומועילה מסייעת בהתמקדות העובדים עבודה שלפניהם וחיזוק הקשרים הבין אישיים במקום העבודה ויותר מכל גם עם הלקוחות.

מדוע יחסי עובד מעביד חשובים?

ההמלצות של יחסי עובד מעביד היא לא דוקטרינה כתובה מראש אלא מספר הכוונות והמלצות למנהל שאם המנהל יפנים וילמד אותם הוא בהחלט יכול להצליח עם המשאב החזק ביותר שלו, ההון האנושי.

איך ניתן לחזק את הקשר בין עובד ומעביד?

המנהל צריך לשאול את עצמו מדוע העובדים נשארים בחברה, מה מניע אותם להשאר נאמנים? האם מדובר בשכר, האם מדובר ביחס של ההנהלה לעובדים כמו שיפור תנאים, קורסים מקצועיים או אולי מדובר על הערכה עצמית שהם מרגישים במקום עבודתם בגלל אמון מצד ההנהלה.

האם המנהלים מקיימים ימי גיבוש ופעילויות משותפות?

כחלק משיפור יחסי עובד מעביד צריך לחשוב באילו מצבים העובדים וההנהלה נפגשים? האם הם נמצאים בחפיפה אחת רק במפגשי סיכום או פגישות עסקיות או שההנהלה מקיימת פעילויות גיבוש ספונטניות ששוברות גבולות ומקרבות בין הגורמים. דרך העבודה בחברה מועילה בשיפור התדמית של ההנהלה אצל העובדים, קריוב זה יכול לחזק את הנאמנות לחברה.

לסיכום, ישנן דרכים רבות לנהל ולעצב את הקשר בין ההנהלה לעובדים אך הכל מבוסס על תקשורת נכונה והבנה בין הצדדים. כפי שקשר בין אישי בין חברים קרובים כך יחסי עובד מעביד לא חייבים לעלות על שרטון, אלא גם העובד וגם המעסיק צריכים לפעול למען שינוי.

במידה שנתקלתם בכל זאת ביחסי עובד מעביד לקויים אתם מוזמנים לפנות לעו"ד אורנה שמריהו ולקבל ייעוץ משפטי מקצועי ומהיר במספר טלפון: 09-7796900 או ליצור קשר דרך האתר.

5 / 5. 1

שיתוף:
דילוג לתוכן