facebook image

הגשת תביעה נגד המעסיק בבית דין לדיני עבודה

לייעוץ דיני עבודה ללא התחייבות
השאירו פרטים

העבודה היא חלק לא מבוטל מחיינו. אנחנו נמצאים פיזית במקום העבודה שעות רבות ביממה וגם אם אנחנו עובדים מלוקיישן אחר, עדיין אנו מקדישים לה זמן רב. באופן אידיאלי, יחסי עובד-מעביד צריכים להתנהל על מי מנוחות: העובד מבצע את עבודתו ללא הפרעות מיוחדות, המעסיק משלם לו כחוק ובזאת נגמר הסיפור.

אך מה עושים כשיחסים אלו עולים על שרטון? לשם כך הוקם בית הדין לדיני עבודה, שם ניתן להביא את הדברים לדין מול שופט שפוסק בעניין.

הגשת תביעה נגד המעסיק – באילו מקרים זה שווה את זה?

התנהלות עם תביעות ובתי משפט היא אינה תהליך פשוט, מבחינה נפשית, כלכלית ולוגיסטית. יחד עם זאת, יש מקרים בהם מומלץ מאוד לפעול בתחום של הגשת תביעה נגד המעסיק, למשל כשיש הפרה בוטה של זכויות העובד.

זכויות אלו מעוגנות בחוק וכוללות התייחסות להיבטים רבים: היחס של המעסיק לעובד, כמה עליו לשלם לו ומתי, התנאים הסוציאליים המגיעים לו, תהליך קבלה לעבודה ולחילופין פיטורין וכדומה. החוק גם מגן על העובד מפני התנכלויות, הטרדות, איומים וכיו"ב ולכן בכל מקרה בו עובד חש שנרמסו זכויות העובד שלו, הגשת תביעה נגד המעסיק היא הצעד המומלץ.

תמונת חוויה של עריכת דין - הגשת תביעה נגד המעסיק

זה צריך להיות הצעד הראשון שלכם

אם החלטתם על הגשת תביעה נגד המעסיק, הדבר הראשון שעליכם לעשות הוא לפנות לקבלת ייעוץ של עו"ד דיני עבודה. התפקיד של עורך דין לענייני עבודה הוא בראש ובראשונה לבחון את הסיפור ולבדוק אם אכן זכויות העובד שלכם הופרו. הוא אומד את כדאיות הטיפול בתיק לפי הנתונים שתציגו בפניו ויכול לאמוד גם את סיכויי הזכייה שלכם בתביעה.

רצוי לבחור עו"ד דיני עבודה מוכר, אמין, בעל מוניטין ורשימת ממליצים מכובדת. בנוסף, ניתן לחפש באינטרנט פסקי דין בהם מופיע שמו של עורך הדין ולבדוק כיצד התנהל המשפט ומה נפסק לבסוף.

בשלב מאוחר יותר, עו"ד דיני עבודה יוכל לייצג אתכם בבית המשפט. כל אדם רשאי לייצג גם את עצמו, אך עו"ד דיני עבודה מעלה משמעותית את הסיכוי שלכם לזכות, על-ידי הצגת טיעונים שיוכיחו כי אכן נפגעו זכויות העובד שלכם.

במידת הצורך, ניתן לערער על החלטות בית הדין, בכפוף להמלצת עו"ד דיני עבודה. תביעות בנושא זכויות העובד ודיני עבודה נידונות ונפסקות בבית דין אזורי, אשר ניתן לערער על החלטותיו לבית הדין הארצי תוך 30 יום.

עו"ד אורנה שמריהו – מתן ייעוץ משפטי בתחום דיני העבודה

עם ניסיון של למעלה מ-20 שנה במגזר הפרטי והעסקי, עו"ד אורנה שמריהו מספקת שירות מקצועי למעסיקים ולעובדים בכל הקשור לתחום דיני העבודה ובפרט בנושאים כמו, זכויות העובד, פיצויי פיטורים, הלנת שכר ועוד. לקבלת ייעוץ משפטי ללא כל התחייבות מצידכם, השאירו פרטיכם באתר או חייגו ישירות אלינו: 072-3901305

0 / 5. 0

שיתוף:
צרו קשר
דילוג לתוכן