facebook image

האם מעסיק יכול לעקוב אחר העובדים שלו גם מבלי שהם מודעים לכך?

אין ספק כי ידע הוא כוח בחיים, ככל שאנחנו יודעים יותר כך סביר להניח כי נקבל החלטות חכמות יותר וזה דבר מאוד משמעותי בחיים הפרטיים שלנו ובטח שזה דבר חשוב בעולם העסקי.

על כן זה אך טבעי כי מעסיק ירצה לדעת כמה שיותר פרטים על העובדים שלו. השאלה היא היכן עובר הגבול?

מתי מעסיק חודר לפרטיות של העובד בצורה לא חוקית? ומתי מעסיק יכול בצע פעולות אשר אין עליהן מחלוקת כי הן חוקיות? אם כן ניתן לומר כי מעסיק לא יכול לעשות ככל העולה על רוחו והוא לא יכול להציץ במיילים של העובדים אם מדובר במייל הפרטי שלהם גם אם הם נכנסו למייל במחשב המשרדי וזוהי רק דוגמא אחת לכך שמעסיק לא יכול לחדור לפרטיות כאוות נפשו.

רוצים לעקוב אחר העובדים זאת הסיבה מדוע כדאי לכם להתייעץ עם עורך דין לפני כן

עליכם להבין כי כיום השאלה היכן חל חוק הגנת הפרטיות והיכן הוא מסתיים בהקשר של יחסים בין עובד ומעביד היא שאלה שיש עליה מחלוקת רבה.

ניתן לראות פסקי דין אשר טוענים לכאן ולכאן ועל רקע זה ברור מדוע לא כדאי לקבל את ההחלטות האלה לבד.

מה שאתם צריכים לעשות בכדי להתגבר על הקושי הזה זה פשוט ללכת ולהתייעץ עם עורך דין אשר מומחה בדיני פרטיות. עורך דין זה ייעץ לכם מה לעשות והוא אשר ימליץ לכם על הפעולות שאתם יכולים לעשות ואשר אינן מפרות את החוק ומסכנות אתכם.

מתי כדאי לי לפנות אל חוקר פרטי ולהתניע חקירות כלכליות בנוגע לעובדים?

יש פעמים בהם אנחנו חושדים כי המעביד מועל בכספים של העסק וכך למעשה מסכן את העתיד של המשרד שלנו (וראו לדוגמא את המקרה של הבנק למסחר). במקרים כאלו לפני שיש לנו כל הוכחות שאנו יכולים להציג למשטרה אנחנו צריכים לפנות אל חוקר פרטי אשר יתחיל לבצע חקירות כלכליות ויבחן את התנהלות העובדים.

כמובן שגם כאשר אנחנו פונים אל חוקר פרטי אנחנו צריכים להבטיח כי הוא פועל במסגרת החוק ואינו מאזין בצורה לא חוקית לעובד, חודר למחשב הפרטי שלו או מבצע עבירות אחרות אשר עלולות לסבך אותנו ואותו כאשר כל מה שרצינו זה רק למנוע מן העסק שלנו לקרוס.

מדוע כל כך חשוב לשכור חוקר אמין ואיכותי?

אם אתם רוצים להבטיח כי החקירה של החוקר הפרטי שלקחתם תהיה ברמה הגבוהה ביותר שיש אנחנו ממליצים לכם לשים דגש רב על המקצועיות של החוקר, על האיכות שלו ועל האמינות שלו. כאשר כל שלושת התנאים הללו מתמלאים אתם יכולים להיות בטוחים כי החוקר יבצע את עבודתו בצורה הטובה ביותר שיש וזהו דבר משמעותי ביותר.

המעסיק עוקב אחר העובדים שלו מבלי שהם מודעים לכך

0 / 5. 0

שיתוף:
דילוג לתוכן