facebook image

בית דין לעבודה

לייעוץ דיני עבודה ללא התחייבות
השאירו פרטים

האדם הממוצע "מבלה" חלק משמעותי מאד מחייו בעבודה, על מנת להביא פת לחם הביתה ולהתמודד כראוי עם ההוצאות הכלכליות ועם הצורך באיכות חיים סבירה. אף על פי שלכל מקצוע או תפקיד יש חוקים משלהם, עדיין יש צורך במערכת של חוקים, זכויות וחובות. מה שחשוב לא פחות הוא שנדרש גורם שיוכל לעשות סדר בבלאגן (ממש כמו בית הדין לתעבורה, בנושאים הנמצאים תחת שליטתו) ולהבטיח שזכויות העובדים יישמרו. הגורם הזה הוא בית הדין לעבודה.

על בית דין לעבודה

מערכת בית הדין לעבודה בישראל הוקמה בשנת 1969, כיישום של חוק בית הדין לעבודה. מטרת העל של המוסדות המשפטיים המהווים חלק ממנה היא לשפוט בתחומי העבודה והביטחון הסוציאלי. ברמה הכללית, בית דין לעבודה עוסק במספר תחומים עיקריים:

  • תביעות אזרחיות שהמקור להן הוא סכסוכים בין עובדים לבין מעסיקים.
  • מחלוקות הנוגעות לסוגיית יחסי עבודה: פיטורין, חוזי העסקה, התאגדויות עובדים, יחסים בין ארגוני העבודה לבין המעסיקים לעוד.
  • עבירות פליליות המהוות חלק מעולם דיני העבודה: למשל, האזנות סתר או הלבנת כספים.
  • קופות גמל – מחלוקות בין עמיתים בקופות הגמל השונות לבין הקופות עצמן.

בישראל פועלים, נכון לעכשיו, חמישה בתי דין אזוריים לעבודה, שמבחינה טכנית הסמכויות השיפוטיות שלהם מקבילות לאלו של בתי המשפט המחוזיים. מעל כל אלה חולש בית הדין הארצי לעבודה, שבו ניתן לערער על פסיקות של בתי הדין האזוריים. יש מצבים שבהם מוחלט מראש לפנות כבר בתחילה לבית הדין הארצי לעבודה.

פטיש שופט של בית דין לעבודה

הסיוע העיקרי: הגשת תביעות לבית דין לעבודה

הגשת תביעה לבית דין לעבודה היא מנת חלקם של רבים שמרגישים שזכויות העובד שלהם נפגעו, או אפילו שבוצעה עבירה כלשהי על החוק. בדרך כלל עובדים שתנאי העבודה שלהם נפגעו, עובדים שפוטרו לכאורה שלא כדין או כאלה שלא התקבלו כלל לעבודה מסיבות בלתי הוגנות יגישו את התביעה.

יש לציין שאף על פי שהחוק בישראל נראה פשוט, בפועל מקרים המגיעים אל בין כותלי בית הדין לעבודה עלולים להיות מורכבים. יש בהם ירידה לרזולוציות קטנות מאד של המקרה, תוך התבוננות בנסיבות שלו, בתנאי החוזה שנחתם בין הצדדים וכן הלאה. המלצה מועילה במצב הדברים הזה היא לפנות לבתי הדין לאחר שמקבלים הכוונה משפטית (כולל תשובה לשאלה האם יש כאן "קייס") וסיוע מעורך דין, סיוע שצריך להינתן לכל אורך הדרך.

כאשר בוחרים בית דין לעבודה עורך דין דיני עבודה חייב לוודא שהוא בקיא במידה המלאה ביותר ברזים השונים של התחום, בעל ידע משפטי בסיסי וגם היכרות עם הנעשה בו. תקדימי העבר משחקים תפקיד מרכזי בעולם דיני העבודה. אחת למספר חודשים אנחנו נתקלים במקרה תקדימי שכזה. לדוגמה, לאחרונה החליט בית הדין לעבודה בבאר שבע להורות למוסד לביטוח לאומי להכיר במנהל בחברה לציוד משרדי כנפגע עבודה לאחר שסבל מחרדות ומהתמוטטויות הנובעות מהקידום שלו לתפקיד בכיר יותר בחבר

המלצה מועילה היא לפנות לעורכת הדין אורנה שמריהו, הנחשבת לאחת המובילות בתחום בישראל.

0 / 5. 0

שיתוף:
צרו קשר
דילוג לתוכן