facebook image

איך לבחור עו"ד דיני עבודה?

לייעוץ דיני עבודה ללא התחייבות
השאירו פרטים

לרבים מאיתנו, תהליך חיפוש ובחירת עו"ד דיני עבודה יכול להיות שלב מלחיץ ביותר, במיוחד בתחום דיני העבודה שקשור באופן ישיר לפרנסה של כולנו ופעמים רבות בחירה חכמה של עורך דין מומחה יכולה להיות משמעותית ובעלת השלכות רחבות היקף על היציבות הפיננסית שלנו.

כתוצאה מכך וכדי להקל עבורכם את התהליך גיבשנו מספר עקרונות מנחים שיהפכו את תהליך החיפוש והבחירה להרבה יותר רגוע, מקצועי ונכון עבורכם.

המלצות מקרובים

בראש ובראשונה ולפני שנעבור לשלבים הבאים, הנטייה הטבעית של אנשים היא לחפש אחר המלצות מחברים, משפחה, וקולגות שהתנסו ועבדו עם עורך דין לדיני עבודה שהותיר עליהם רושם חיובי ומקצועי ואכן עזר להם לזכות במבוקשם בסופו של דבר.

במחקר מעניין שנערך על ידי אחת מפירמות עורכי הדין הגדולה בפלורידה – ומגבה את ההמלצה הזאת, נמצא ש 55% מהאנשים שנזקקו לעורך דין מומחה פנו בראש Moses&Rooth ובראשונה לאנשים בסביבתם, חלקם שאלו משפחה או חברים וחלקם התייעצו עם עורך דין שהם מכירים.

במקרה ואכן קיבלתם המלצה למספר עורכי דין מומחים מאנשים בסביבתכם שאתם סומכים עליהם, השלבים הבאים יכולים לעזור לכם להחליט מבין הרשימה שגיבשתם. במידה וגם לאחר ששאלתם את הסביבה לא הצלחתם למצוא עורכי דין לענייני עבודה מומחים, השלבים הבאים יעזרו לכם למצוא את הבחירה הטובה ביותר עבורכם.

אורנה שמריהו - עורך דין דיני עבודה

עו"ד דיני עבודה – בדקו את האתר שלו

כדי לקבל שמץ של מושג על עו"ד דיני עבודה, הכנסו לאתר שלו ובדקו האם באמת הוא יכול להתאים למקרה הייחודי שלכם והאם באתר יש מידע, פסקי דין ומאמרים מקצועיים שמגבשים את המומחיות שלו בתחום.

עורך דין מומחה ידע להציג באתר שלו מידע רלוונטי לתחום ההתמחות שלו, פסקי דין שניצח בהם ולהעניק לכם תחושה אמיתית של מקצועיות ואמינות. בדקו את הרשיון באתר לשכת עורכי הדין צעד חשוב מאוד וקריטי במהלך החיפוש שלכם הוא לבדוק שאכן לעורך הדין שלכם יש רשיון בתוקף, ותחום העיסוק שמוצג באתר הלשכה תואם לתחום העיסוק הרלוונטי עבורכם. תוכלו להכנס לאתר הלשכה בלינק הזה- בדיקת רשיון ותחום עיסוק ולבדוק האם הנתונים מאומתים ונכונים.

תהיו כנים עם עורך הדין

כדי שעורך הדין ידע בצורה מדוייקת האם הוא מתאים לתיק שלכם ויוכל לתת לכם תשובה כנה, חשוב להציג לעורך הדין כבר בהתחלה את כל פרטי התיק על מנת שלא יצוצו הפתעות לאחר מכן. פעמים רבות מתגלות במהלך הטיפול בתיק עובדות לעורך הדין שמשנות לגמרי את התמונה ויכולת הטיפול שלו בתיק.

אל תסתירו מידע כאשר אתם מציגים את התיק. ודאו שאתם מבינים את התעריפים ואופי התשלום של שכר הטרחה בתחומים אחרים כמו נזיקין למשל, שכר הטרחה הרבה פעמים מבוסס על אחוזים בלבד מהתוצאה הסופית של התיק. שכר טרחה של עורך דין לדיני עבודה שונה בתכלית והרבה פעמים מבוסס על תעריף בתחילת התהליך ושכר טרחה מבוסס על אחוזים בסיום.

זכרו – גם אם נתקלתם בהצעה מפתה מבחינה כספית, הרבה פעמים מה שזול עולה ביוקר בסופו של דבר. רצוי לבחור בעורך דין על בסיס המומחיות שלו ולא על בסיס העלות הכספית. עורך דין מומחה מתמחה, מתמקצע ובעל נסיון בתחום ולכן באופן טבעי התעריפים יהיו מעט יקרים יותר אך במקביל יעלו גם אחוזי ההצלחה של התיק שלכם.

שיחה ראשונית – הצעד הראשון

השלב החשוב ביותר שממצה את כל השלבים הקודמים וקריטי לבחירה הנכונה בעורך הדין הוא השיחה הראשונית איתו. אנחנו ממליצים להכין רשימה של שאלות ומידע רלוונטי עבור השיחה כדי שתוכלו להבין בצורה הטובה ביותר האם כדאי לכם לעבוד איתו והאם הוא הבחירה הטובה ביותר לטיפול בתיק שלכם.

הכנו עבורכם רשימת שאלות מומלצת:

שאלות אודות עורך הדין והמשרד:

  • כמה זמן אתה עוסק בתחום? מה הנסיון הרלוונטי שלך? 
  • האם יצא לך לעבוד על מקרה דומה לשלי? אם כן, מה היו התוצאות? 
  • האם אתה תטפל בתיק או מישהו אחר במשרד? 
  • מי ומתי יעדכן אותי על הטיפול בתיק? 

שאלות רלוונטיות לתיק:

  • מה החוזקות והחולשות בתיק שלי כפי שאתה רואה אותן? 
  • האם לדעתך קיים סיכוי להסדר פשרה בתיק? 
  • מה זמן הטיפול הממוצע בתיק דומה? 
  • מרגע קבלת התשלום מתי מתחיל שלב הטיפול בתיק? 
  • שאלות על אופי התשלום ושכר הטירחה?
  • מה הוא שכר הטירחה והסדר התשלום? 
  • האם יכולים לצוץ תשלומים במהלך הטיפול בתיק שלא קשורים לשכר הטרחה המוסכם? 
  • וכמובן שתוכלו להוסיף כל שאלה שעולה לכם לראש ויכולה לעזור לכם בתהליך ההחלטה.

לסיכום

חשוב להבין שבסופו של דבר, בחירה נכונה של עו"ד דיני עבודה יכולה להיות ההבדל בין זכייה בתיק או הגעה להסדר פשרה שמטיב איתכם לבין הפסד או הסדר פשרה רע. בחרו עורך דין מקצוען, אמין ובעל נסיון מוכח בתחום.

מוזמנים להתייעץ איתי בכל שאלה ועניין בטל' 09-7796900, או פנו אליי דרך הטופס באתר – עו"ד אורנה שמריהו

0 / 5. 0

שיתוף:
צרו קשר
דילוג לתוכן