לשירותכם:
072-3901305
לקבלת ייעוץ משפטי, השאירו פרטים
לכל שאלה חייגו:
072-3901305

מכתב פיטורים במייל – כחלק מתהליכי הפיטורים

מכתב פיטורים במייל – האם זה אפשרי?

על פי חוק, מכתב פיטורים הוא חלק אינטגרלי בתהליכי פיטורים של כל עובד או עובדת על ידי מעסיקיו. לא חשוב באם מדובר בעובד אחד המפוטר ממקום עבודתו, או בפיטורים המוניים של עשרות או מאות עובדים – בכל מקרה, העובד המפוטר זכאי לסל זכויות, ועל המעביד לעקוב אחר מספר חובות, עקב חוקים שנקבעו בנושא. כתיבת ומסירת מכתב לעובד המפוטר הנה חלק מתהליכי הפיטורים והודעה מבעוד מועד שצריכה להינתן למפוטר. מכתב פיטורים במייל הוא נושא שנוי במחלוקת, שכן החוק מציין כי יש צורך למסור את המכתב בכתב, אך יש הסוברים שניתן להשתמש גם באמצעים אלקטרוניים לטובת העברת המכתב.

חשיבות מסירת המכתב מתבטאת בתחומים רבים ודרכם נוכל להחליט האם מתאים שיגור מכתב פיטורים במייל לעסק שלכם – לכן אנחנו כאן, על מנת לנסות ולהמליץ על התהליך הטוב והנכון ביותר עבור נושא זה.

בחורה בשוק לאחר שקיבלה מכתב פיטורים במייל

תהליכי פיטורים – מה כדאי לדעת?

בתהליכי פיטורים, עליכם לדעת, בין אם אתם בצד המפטר או המפוטר כי ישנם שלבים שצריך לעקוב אחריהם מבחינה חוקית. במידה והשלבים הללו לא הושלמו, תוכלו בקלות להעמיד את עצמכם בצרת התמודדות עם רשויות החוק והשמירה על זכויות העובד.

בפיטורים, יש לשים לב לפרטים חשובים כגון תקופת העסקה, משכורות וכד'. כמו כן, גם סיבת הפיטורין הנה משמעותית, וגם כן צריכה להיות חדה וברורה. כל אלו ישפיעו על זכויות העובד בפיטורין – מועד מסירת המכתב המבשר על הפיטורים נקבע לפי אורך ההעסקה של אותו עובד, וכן במכתב בדרך כלל תצוין סיבת הפיטורין ותנאי התקופה הבאה לאחר מסירת המכתב. גם פיצויי הפיטורים לעובד ייקבעו בהתאם לנושאים שצוינו, ואף ישפיעו על היכולת של העובד לחפש עבודה חדשה בהמשך, או לממש זכויותיו אל מול הביטוח הלאומי.

היכן שווה לתת הדגש על מסירת המכתב?

כפי שצוין, מכתב הפיטורים מהווה חלק משמעותי שישפיע על כל הליך הפיטורים. לכן, מכתב פיטורים במייל הוא אכן אפשרות, אך יש לוודא קבלת המכתב בזמן על ידי אותו עובד, ובמקביל לוודא כי המכתב הגיע ליעדו ונשמר – "אבדן" ראיות, במקרה זה מכתב הפיטורים, עלול להוביל לפגיעה הן בזכויות העובד (שצוינו קודם לכן) לאחר מכן או לפגיעה במעסיק בשלב מאוחר יותר.

במקרה בו מדובר בחברה גדולה, נמליץ על שיגור המכתב באמצעים אלקטרוניים רק במידה וישנה מערכת בקרה איכותית שתדע לעקוב אחר קבלת המכתב ולתעד את כל התהליך. כמו כן, במקביל לכך, להיענות לכל דרישה של כל עובד באם מעוניין בעותק קשיח של המכתב. בחברות קטנות יותר, נמליץ על תהליך דומה אך במידה וישנה אפשרות – עותק קשיח לכלל הצדדים יעשה את העבודה הטובה ביותר. העברת המכתב באמצעים אלקטרוניים אכן יכולה להיות יעילה, אך עלולה גם להוות בסיס לבעיות לא צפויות בהמשך.

בכל מקרה – סוף מעשה במחשבה (או ייעוץ) תחילה!

או במילים אחרות – אנחנו תמיד נמליץ להעמיק בכל בחירה ואפשרות ולהבין את השלכותיה. עו"ד לענייני עבודה ככל הנראה יהיה בעל המקצוע האידאלי להתייעצות או ליווי של נושא זה. גם לפני מסירת המכתב או גם לאחריו, נדע להבין ולמקד את התחומים בהם כלל החוקים מבוצעים וכלל הזכויות והחובות מיושמים. עדיף, בכל מקרה, לוודא שאין פערים ובכך למנוע, לצד המעסיק, תהליך מבולגן ולא יעיל וכמובן לצד המועסק פגיעה בזכויות בתהליך הפיטורים ומימוש זכויות בהמשך – הן ב"הכשרת הקרקע" לקראת סיום העבודה והן בהמשך החיים, שלאחר עזיבת מקום העבודה. 

מספר מדרגים:2 דירוג ממוצע:5
דירוג:

התרשמתם רוצים שנחזור אליכם ?

השאירו כאן פרטים ונחזור אליכם בהקדם: