לשירותכם:
לכל שאלה חייגו:

חג פורים – האם עובד זכאי ליום חופשה

מאת: עוה"ד אורנה שמריהו

חג פורים מתקרב לו, ורבות נשאלת אני, האם זכאי העובד לתשלום יום חופשה בגין יום זה.

חג פורים, אינו נחשב כיום חג על פי חוק. חגי ישראל נקבעו בפקודת סדרי השלטון והמשפט והם –

ראש השנה – 2 ימים; יום כיפור; חג סוכות – 2 ימים; חג פסח – 2 ימים; חג שבועות וחג העצמאות.

ולכן, חג פורים, אינו נחשב כיום חג שבו זכאי העובד להיעדר מעבודתו בתשלום.

עם זאת, בהסכמים קיבוציים ובצווי ההרחבה שונים נקבע, כי עובדים החוסים תחת הסכמים אלו יהיו זכאים להיעדר יום נוסף בתשלום מעבודתם, מעבר לימים הקבועים בחוק, מבלי שיום זה ינוכה מימי חופשתם – "ימי בחירה". חג פורים בחלק מההסכמים הינו חלק מימי הבחירה שעובדים יהיו זכאים לנצל ולהיות זכאים לתשלום בעדו.

בנוסף, החל מיום 31.05.2010, על פי סעיף 6(ב) לחוק חופשה שנתית, התשי"א-1951, רשאי כל עובד לקחת יום אחד מתוך ימי החופשה השנתית לה הוא זכאי באחד מהימים המנויים בתוספת, ובלבד שהודיע על כך למעסיקו 30 ימים מראש לפחות. בין הימים המנויים בסעיף 1 לתוספת מצויים גם תענית אסתר ויום פורים ושושן פורים.

נוכח האמור לעיל, עובד שאין לו זכות ליום בחירה מכוח הסכם קיבוצי או צו הרחבה רשאי לקחת יום חופשה, על חשבון החופשה השנתית לה הוא זכאי, בהודעה מראש למעסיק כמפורט לעיל. עובד שלא ניצל את זכותו להיעדר כאמור, הרי שתענית אסתר, פורים או ששון פורים יחשבו כיום עבודה רגיל.

לפרטים נוספים ניתן לנות למשרדי בטל' – 09-7796900

חג פורים - האם עובד זכאי ליום חופשה

מספר מדרגים:7 דירוג ממוצע:5
דירוג:

התרשמתם רוצים שנחזור אליכם ?

השאירו כאן פרטים ונחזור אליכם בהקדם: